Volkswagen CrossGolf: Golf is meg nem is, mi az?
Minden, ami Golf és minden ami Golf Plus, de valahogy mégis másként.
Minden, ami Golf és minden ami Golf Plus, de valahogy mégis másként. Ebben a kocsiban van fantázia, ezzel lehet mutatkozni. Teljesen egyedi, ahogy a magyar utakat róttam egyet sem láttam. A tesztautót annál inkább vizslatták. Érdekes hogy a nők tekintetét is nagyon vonzotta, a családos férfiak és a Golf-ban ülők mellett. Nőknek és családosoknak jó alternatíva ez a jármű. Erőteljes és kontrasztos megjelenést biztosítanak számára az ezüst tetősínek, a sportos vonalvezetésű új lökhárítók az integrált ködfényszórókkal, és a körben elhelyezett védőborítás. A 17 hüvelykes könnyűfém kerekek a 225/45 R 17 méretű, széles abroncsokkal tovább erősítik a sportos megjelenést.
Az elsőkerék hajtású CrossGolf valamivel keményebbre hangolt terepfutóművet kapott, és mintegy 20 milliméterrel nagyobb a hasmagassága, mint a Golf Plus modellé. Ez kényelmes beszállást tesz lehetővé, és még átláthatóbbá teszi a forgalmi eseményeket. Az aszimmetrikusan osztható és lehajtható hátsó ülés hosszirányban is eltolható.
A belső egyszerű és klasszikusan Golf, ettől csak a kéttónusú szivacsülések térnek el, amelyek a látszat ellenére jól tartanak kanyarban is. Az autó magas kialakításának megfelelően kiváló az üléspozíció, jó a rálátásunk a forgalomra. A műszerfal kevésbé kopogós műanyagjait néhol erősen kopogós felületek váltják, de ez is Golf-tulajdonság, nincs ez másképp az eggyel nagyobb Passatban sem. A zenelejátszó a középkonzol tetejére került, alatta a klíma – minden nagyon jól kézre áll, könnyen hozzá lehet szokni a gombok és kapcsolók helyéhez és használatához, semmi sincs elbonyolítva. Nagyon magas a beltér, két méter fölöttieknek is ajánlott.
Természetesen tesztautómban is volt beépített sörnyitó, de nem hiányzott a tempomat, az ülésfűtés, az automatikus világítás, a kétoldali automatikus digitális klíma, hat légzsák, az ESP, hatlemezes cd-lejátszó és felsorolhatatlan mennyiségű tároló. A CrossGolf praktikus autó, bár a palacktartók kialakításánál nem gondoltak a kisebb, energiaitalszerű palackokra, de a váltókulissza mögötti üregben a sörnyitó segítségével ezt a problémát is meg lehet oldani. Bonyolult kifejteni, a lényeg, hogy a sörnyitóval ékként beszorítjuk a palackot, ami így nem mozdul el.
Az autóhoz a legkevésbé illő motorral próbálhattam ki a CrossGolfot, az alap egyhatos nem annyira erős, mint amennyire hangos, TSI-benzines való ehhez a kasztnihoz, illetve TDI-dízel. A 102 lovas benzines sokat kínlódott alattam, indulásnál karcosan felbőgött, megijesztve a járókelőket, akiknek aztán mosolyt csal a szájukra, látván, hogy a hangorkánt nem követi lendületes mozgolódás. Menet közben nagyon csendes, csak egyesben jön meg a hangja. A váltó pontos, de a hatodik fokozatot hiányoltam. Futóműve Golfhoz képest lágy, egyterűhöz képest kemény.
Amit a motorról kezdetben feltételeztem, az be is jött: nem erőssége a takarékosság, a hatszáz kilométeres tesztűt során száz kilométeres átlagban 8,5 liter benzint fogyasztott főként elővárosi használatban.
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen CrossGolf | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1595 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 102 lóerő 5600-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 148 Nm 3800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4233 / 1776 / 1651 |
Csomagtér | 395-505/1450 |
Saját tömeg (kg) | 1308 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 180 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Országút | 6,3 |
Város | 10,2 |
Vegyes | 7,7 |
Tesztfogyasztás | 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 183 |
ÁRA | 5,7688 millió forint |