2007. augusztus. 22. 14:51 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 09. 20:11 Autó

VW Golf Variant teszt: csiszolt kombi, aranyat ér

Már a wolfsburgi menetpróbán is kiderült számomra, hogy túl lehet lenni azon a sokkon, amit az autó érdekes fara...

 
am
Már a wolfsburgi menetpróbán is kiderült számomra, hogy túl lehet lenni azon a sokkon, amit az autó érdekes fara okozott a Golf-rajongóknak. A VW Golf Variant hátsóját azóta egyenesen szépnek tartom, főleg, ha szürkületben felkapcsoljuk a világítást.
 
Futóműve finoman kemény, enyhén sportos, úttartása kiváló, motorja alapjáraton halk. Kezdetben erőtlennek éreztem az egykilences turbódízelt, igaz, korábban egy 3,6 literes benzines V6-os dübörgött alattam. Ahogy teltek a tesztórák, úgy kezdtem benne egyre jobban érezni az erőt, az ötsebességes váltó kifejezetten sportosnak tűnt, igaz a motor csak 105 lovas. Ezt a visszafogott sportosságot közvetíti az autó arculata is.
Ha kicsit gyorsabban megyünk, megjön az autó hangja, kifejezetten élvezetes ez a morgó dízelzaj. Gyorsulása elfogadható, a fékek erősek.
 
am
A Golf GTI-re és a Jetta orrára hasonlító hűtőmaszk élesen megkülönbözteti a normál Golftól. Nem túl feltűnő az autó, csak a VW- és Golf-fanok bámulták meg. Igaz, ők nagyon.
 
Belső tere ízléses és egyszerű. A könyöktámasz multifunkciós, de gyenge anyagból készült, ha komolyan rátehénkedünk félő, hogy letörik. Hiányoltam az autóból a sörnyitót, a helye megvan a váltó mögötti pohártartóban, vagy kivette valaki korábban, vagy kifejezetten kérni kell a szalonban. Érdekesnek találtam, hogy a német ipar eme új remekművén Hankook gumik feszültek. Új idők jönnek? Vagy beindult a dunaújvárosi gyár érdekérvényesítő gépezete? Minden esetre nem volt panasz a gumikra sem. 

[[ Oldaltörés: Csomagtér-bajnok ]]
 
am
Míg a Golf Plusban széles és magas, de rövid tárgyakat tudunk szállítani, addig a kombiban a hosszú és a nehéz cuccok érzik jól és biztonságban magukat. A csomagtartója okosan lett kialakítva: a padló síkja alatt két, kb. 10 centi magas zárt tárolórekeszt rejtettek el, így iratainkat, aktatáskánkat eldughatjuk a kíváncsi szemek elől, vagy pedig elkülöníthetjük a sok, nehéz és koszos tehertől, amit bepakolunk. A rakományt rolóval is lefedhetjük.
A rövid teszt során kipróbáltam az autó teherbírását és pakolhatóságát is. Nagy gonddal telepakoltam Ytong-téglákkal és egyéb, fürdőszoba-felújításhoz nélkülözhetetlen termékekkel. Jó sokkal. Bírta a gépezet, kissé leült a feneke, de ennek ellenére teljesítette az autópálya-tempót is.
 
Fogyasztásával nem voltam megelégedve: a 8,8 literes átlagfogyasztás még akkor is soknak tűnik, ha főként városban és sokszor terhelve használtam.
 
 
B. Cs.

Műszaki adatok

Volkswagen Golf Variant 1,9 TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1896
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm250 Nm 1900-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4556 / 1781 / 1504
Csomagtér505-1495 liter
Saját tömeg (kg)1394
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)187
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Országút5,1
Város7,8
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás8,8
CO2 kibocsátás (g/Km)159
ÁRA 5,943 millió forinttól



 
Hirdetés