2007. augusztus. 22. 14:51
automenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2010. február. 09. 20:11
Autó
VW Golf Variant teszt: csiszolt kombi, aranyat ér
Már a wolfsburgi menetpróbán is kiderült számomra, hogy túl lehet lenni azon a sokkon, amit az autó érdekes fara...
Már a wolfsburgi menetpróbán is kiderült számomra, hogy túl lehet lenni azon a sokkon, amit az autó érdekes fara okozott a Golf-rajongóknak. A VW Golf Variant hátsóját azóta egyenesen szépnek tartom, főleg, ha szürkületben felkapcsoljuk a világítást.
Futóműve finoman kemény, enyhén sportos, úttartása kiváló, motorja alapjáraton halk. Kezdetben erőtlennek éreztem az egykilences turbódízelt, igaz, korábban egy 3,6 literes benzines V6-os dübörgött alattam. Ahogy teltek a tesztórák, úgy kezdtem benne egyre jobban érezni az erőt, az ötsebességes váltó kifejezetten sportosnak tűnt, igaz a motor csak 105 lovas. Ezt a visszafogott sportosságot közvetíti az autó arculata is.
Ha kicsit gyorsabban megyünk, megjön az autó hangja, kifejezetten élvezetes ez a morgó dízelzaj. Gyorsulása elfogadható, a fékek erősek.
A Golf GTI-re és a Jetta orrára hasonlító hűtőmaszk élesen megkülönbözteti a normál Golftól. Nem túl feltűnő az autó, csak a VW- és Golf-fanok bámulták meg. Igaz, ők nagyon.
Belső tere ízléses és egyszerű. A könyöktámasz multifunkciós, de gyenge anyagból készült, ha komolyan rátehénkedünk félő, hogy letörik. Hiányoltam az autóból a sörnyitót, a helye megvan a váltó mögötti pohártartóban, vagy kivette valaki korábban, vagy kifejezetten kérni kell a szalonban. Érdekesnek találtam, hogy a német ipar eme új remekművén Hankook gumik feszültek. Új idők jönnek? Vagy beindult a dunaújvárosi gyár érdekérvényesítő gépezete? Minden esetre nem volt panasz a gumikra sem.
[[ Oldaltörés: Csomagtér-bajnok ]]
Míg a Golf Plusban széles és magas, de rövid tárgyakat tudunk szállítani, addig a kombiban a hosszú és a nehéz cuccok érzik jól és biztonságban magukat. A csomagtartója okosan lett kialakítva: a padló síkja alatt két, kb. 10 centi magas zárt tárolórekeszt rejtettek el, így iratainkat, aktatáskánkat eldughatjuk a kíváncsi szemek elől, vagy pedig elkülöníthetjük a sok, nehéz és koszos tehertől, amit bepakolunk. A rakományt rolóval is lefedhetjük.
A rövid teszt során kipróbáltam az autó teherbírását és pakolhatóságát is. Nagy gonddal telepakoltam Ytong-téglákkal és egyéb, fürdőszoba-felújításhoz nélkülözhetetlen termékekkel. Jó sokkal. Bírta a gépezet, kissé leült a feneke, de ennek ellenére teljesítette az autópálya-tempót is.
Fogyasztásával nem voltam megelégedve: a 8,8 literes átlagfogyasztás még akkor is soknak tűnik, ha főként városban és sokszor terhelve használtam.
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen Golf Variant 1,9 TDI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1896 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4556 / 1781 / 1504 |
Csomagtér | 505-1495 liter |
Saját tömeg (kg) | 1394 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 187 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Országút | 5,1 |
Város | 7,8 |
Vegyes | 6,0 |
Tesztfogyasztás | 8,8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 159 |
ÁRA | 5,943 millió forinttól |