© Stiller Ákos |
Hihetetlen – ez az egyszerű szó is nehezen jön ki az ember száján, látva ezt a monstrumot. Ha a Hummer tervezőinek lett volna bármiféle esztétikai érzékük, ilyen autót csináltak volna. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy ez a Humvee női változata. Persze a Dodge Nitro minden ízében férfias autó, ennél macsósabbat elképzelni sem tudok. Tesztautóm R/T felszereltséget kapott, olyant, amit a négyliteres benzines brutál változathoz kínálnak alapból.
© Stiller Ákos |
A 2,8 literes dízelmotor új fejlesztés a német-amerikai konszernnél. Az egyhetes tesztút során meggyőzött a moci, jól seper az új seprű. A kocsi nem túl fürge, ám a 177 ló elég magabiztosan mozgatja a kéttonás gépet, a 20 hüvelykes felnik jól mutatnak, fékezéskor azonban kissé hátráltatják a megállást. Fékezéskor a hatalmas orrészre is számíthatunk, annyi levegőt szorít ki maga elől, hogy ha mögötte megyünk magába szippant a Nitro. Bevallom, ha én ilyent vennék, a négyliteres 260 lovast választanám, igaz az a dupláját is megeszi, ráadásul benzinből. A dízel kétezres fordulat alatt nagyon erőtlen, inkább a magasabb pörgetést szereti.
Ennek ellenére a hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes használatban a nagy bandita 10,37 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
A cikk folytatása, további részletek, árak, képek, adatok a banditaautóról az Automenedzser.hu autós oldalon. Kattintson ide!