Vezettük az új kombi Golfot
Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert...
Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat. A késlekedés és a kényszer rovására írható a Golf Variant furcsa hátsója is. Már megszokhattuk, hogy a Volkswagennél ebben a kategóriában egyáltalán nem figyelnek a dizájnra, inkább a praktikumot helyezik előtérbe. Aki szép autót akar venni, annak ott van a Passat kombi, a tervezőknek a legfontosabb az volt, minél jobban elkülönüljék a Passat és a Golf a puttony tekintetében. A Golf Variant valójában egy Jetta Variant, ezt majd várhatóan a kocsi árában is érezzük majd. Ilyen azonosságra már volt példa a Golf és a Bora esetében, a Borát itthon nem forgalmazták kombiban. Ezúttal Jetta kombi nem készül (csak Amerikának), így a vásárlók a könnyen megjegyezhető és hagyományosan bevált Golf Variant néven vihetik haza autójukat. Az előértékesítés már megkezdődött, a június elsejétől kapható autóból már 13 ezret eladtak, közel száz az itthoni megrendelések száma.
Az 1993 óta gyártott két generációból 1,2 milliót adtak el, ennek több mint felét Németországban, érthető tehát, hogy a Volkswagen hallgatott az anyaország flottáira, amikor piacra dobta az új kombit. Az új Variant 15,9 centivel hosszabb elődjénél, így minden idők leghosszabb Golfja. Ebből adódóan javult a hátsó utasok kényelme, valamint bőségesen nőtt a maximális csomagtér: 1495 literre. Alaphelyzetben a Golf Variant csomagtere 505 liter.
Annak ellenére, hogy hátsója emlékeztet az egykori Accord kombira, bizonyos szögekből, főként elölnézetből szépnek is mondható a Golf új kombija, hisz a Jetta és a sportos Golf-modellek (R32, GT, GTI) arculata köszön vissza. Hátulról nézve azonban elfuseráltnak és fantáziátlannak tűnik az autó. A furcsa alakú csomagtér-ajtónak azonban praktikus magyarázata van, állítólag egy EUR-raklap könnyedén elfér a puttonyban. A leghosszabb Golf emellett nagy teherbírással bír, 622 kilós hasznos terhet cipelhet.
Az autó belseje komfortos, bőrös, színes navigációs, dupla klímás kivitele a vezető tisztviselőknek is jó választás. Nekik a 170 lovas erősebbik egynégyest ajánlanám, a modern, turbós és kompresszoros TSI-motorral. A kettős kuplungos DSG-váltóval kombinálva igazi technikai csemege az autó, ráadásul parádésan gyorsul és gyönyörűen muzsikál a kicsi, ám izmos motorja. Fogyasztása teljesítményéhez képest alacsony, de ne feledjük, a lendületes haladáshoz nafta kell, így autópályán 220 felett nem csoda, ha 12-13 litert fogyasztott ezüst színű tesztautónk, amelyben a VW új dupla panoráma teteje is bemutatkozott.
A csúcsváltozatból és a kétliteres, 140 lovas dízelből bizonyára kevés fogy majd nálunk, a legizgalmasabb ajánlatnak az ősztől kapható 122 lovas turbós 1,4 literes benzines ígérkezik. Addig öt erőforrással érhető el az autó: a belépőmodell a 102 lovas 1,6-os benzines, van két TSI (egy 140 lovas és egy 170 lovas), valamint két dízel: a kétliteres és a 105 lovas 1,9-es. Ez utóbbi lesz a flottakirály itthon, kulturált, a már ismert PD TDI-hez képest halkabb motorja megfelelő tartalékkal bír, ereje bőven elég a céges feladatok ellátására. Az alapdízel belseje nem fényűző, de népautóként tökéletes: tartós, egyszerű, megbízható, ergonomikus és ízléses. Ja, és van benne sörnyitó, valamint a tetején csomagtartó sín. A biztonságra továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek Wolfsburgban, a kombi Golf utasait alaphelyzetben hat légzsák védi, vészhelyzetben ABS és ESP segíti a sofőrt.
A kombi Golf itthoni sikere nagyban függ majd a néhány hét múlva nyilvános áraktól. Az importőr képviselője annyit azonban elárult, hogy Jetta árban mérik majd az új Golfot. Németországban egyébként átlagosan 870 euróval drágább a sima Golfnál a kombi.
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI DSG/1,9 PD TDI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390/1896 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 170 lóerő 6000-es fordulaton/105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1500-4750-es fordulaton/ 250 Nm 1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4556 / 1781 / 1504 |
Csomagtér | 505-1495 liter |
Saját tömeg (kg) | n.a. |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 218/187 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,3/12,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 7,3/ 5,2 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 176/137 |
ÁRA | n.a. |