Gázra vált a Skoda
Magyarországon először a Skoda kínál gyárilag beépített, garanciális benzinnel és folyékony gázzal is működő autót. A Skoda Dual modellek külön típusként szerepelne a márka kínálatában, felárat nem kér értük a kereskedő. A kettős rendszer révén nőtt az autók hatótávolsága és forintban kifejezve akár 30 százalékkal is gazdaságosabb az üzemeltetésük.
© Skoda |
A folyékony gázt (LPG) tartalmazó tartály a Dual modellekben a pótkerék helyén a csomagtartó aljában kapott helyet, a csatlakozó nyílást pedig a benzinbeömlő mellé építették be. Gázos rendszerben egy-két százalékkal kisebb az autó teljesítménye, fogyasztása pedig néhány százalékkal megnő, ám a kettős üzemeltetés révén másfélszeresére nő az autó hatótávolsága és jóval olcsóbb a fenntartása. Induláskor országszerte a Skoda 12 márkaszervize tudja a gázrendszert javítani, de minden Skoda-kereskedés fel van készülve a Dual modellek karbantartására, javítására, átvizsgálására (kivéve a gázrendszert).
A Škoda három modellel indítja a gázüzemű autók értékesítését, ezek a Škoda Fabia (1.2; 1.4 benzines változat), a Škoda Octavia Tour 1.4 és az új Octavia 1.6-os változatok. Ez azonban nem jelenti azt, hogy csak ezek a modellek rendelhetőek kettős üzemmel, hiszen a gyártó cég minden Škodához rendelkezik rendszerrel; tehát a felsoroltakon kívül a Roomster, és az új Fabia benzines motorral szerelt változataiba is beépíthetők. A forgalmazó terveiben évi 1000 ilyen autó értékesítése szerepel, főleg flottában és főként vidéki kereskedésekben.