2007. március. 22. 23:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 23. 10:34 Autó

Bemutatták az első magyar dízel raliautót

Bemutatkozott az első olyan magyar raliautó, amelynek motorterében dízel erőforrás található. A hivatalos Opel versenyszínekben pompázó Astra GTC volánja mögött az eddig is Opellel versenyző Bessenyey Zoltán ül majd, új navigátortársa pedig Papp György.

© GM Media
A hazai rali versenyzésben 2007-ben mutatkozik be elsőként a dízel kategória, amelyben az első futamon egyetlen nevezőként az Opel Diesel Rally Team vállalt szerepet. A csapat előélete 2005-re nyúlik vissza, amikor az Opel hazai importőre, a General Motors Magyarország segítségével egy újságírókból álló egység nekivágott, hogy bizonyítsa a gyorsasági szakágban szerzett tapasztalatait a sokkal nagyobb kihívást jelentő rali mezőnyben. Az első év még bőséggel a tanulásé volt, azonban 2006-ban az Opel Astra OPC versenyautó, négy alkalommal végzett az N/3-as kategória dobogós helyeinek valamelyikén.

© GM Media
2007 komoly váltást hozott a csapat életébe, hiszen teljesen új autóval, új navigátorral és új technikai háttérrel vágnak neki a szezonnak. Bessenyey Zoltán mellett 2007-től, a WRC autókat is megjárt Papp György fogja az itinert diktálni, akinek tapasztalata minden bizonnyal sokat segíthet az eredményes szereplésben. A technikai háttér biztosítását, valamint az autó építését és szervizelését is a miskolci székhelyű Hadik Rally Team vállalta fel, akik a névadó és csapatvezető révén több bajnoki címmel büszkélkedhetnek. A legfontosabb változás mégis az, hogy a csapat egy dízel H Astra GTC modellel kíván helytállni a 2007-es évadban.

A jelenleg futó Astrát 2006 nyarán homologizálta az FIA, így tulajdonképpen ez lesz az első teljes versenyéve a modellnek. A legújabb technikát képviselő autóban 1,9 literes CDTi erő forrás dolgozik, amely szériában 150 lóerő leadására képes. Ezt a számítógépes tuningolás, valamint a módosított kipufogórendszer fokozta. A kocsi nyomatéka az eredeti 360 Nm-ről 400 Nm fölé emelkedett. Az Opel brit testvérmárkája is dízel mellett döntött, hiszen a brit ralibajnokságban – hasonlóan sok más nyugat-európai országhoz – idén kiírták a dízel kupát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.