© GM Media |
A hazai rali versenyzésben 2007-ben mutatkozik be elsőként a dízel kategória, amelyben az első futamon egyetlen nevezőként az Opel Diesel Rally Team vállalt szerepet. A csapat előélete 2005-re nyúlik vissza, amikor az Opel hazai importőre, a General Motors Magyarország segítségével egy újságírókból álló egység nekivágott, hogy bizonyítsa a gyorsasági szakágban szerzett tapasztalatait a sokkal nagyobb kihívást jelentő rali mezőnyben. Az első év még bőséggel a tanulásé volt, azonban 2006-ban az Opel Astra OPC versenyautó, négy alkalommal végzett az N/3-as kategória dobogós helyeinek valamelyikén.
© GM Media |
2007 komoly váltást hozott a csapat életébe, hiszen teljesen új autóval, új navigátorral és új technikai háttérrel vágnak neki a szezonnak. Bessenyey Zoltán mellett 2007-től, a WRC autókat is megjárt Papp György fogja az itinert diktálni, akinek tapasztalata minden bizonnyal sokat segíthet az eredményes szereplésben. A technikai háttér biztosítását, valamint az autó építését és szervizelését is a miskolci székhelyű Hadik Rally Team vállalta fel, akik a névadó és csapatvezető révén több bajnoki címmel büszkélkedhetnek. A legfontosabb változás mégis az, hogy a csapat egy dízel H Astra GTC modellel kíván helytállni a 2007-es évadban.
A jelenleg futó Astrát 2006 nyarán homologizálta az FIA, így tulajdonképpen ez lesz az első teljes versenyéve a modellnek. A legújabb technikát képviselő autóban 1,9 literes CDTi erő forrás dolgozik, amely szériában 150 lóerő leadására képes. Ezt a számítógépes tuningolás, valamint a módosított kipufogórendszer fokozta. A kocsi nyomatéka az eredeti 360 Nm-ről 400 Nm fölé emelkedett. Az Opel brit testvérmárkája is dízel mellett döntött, hiszen a brit ralibajnokságban – hasonlóan sok más nyugat-európai országhoz – idén kiírták a dízel kupát.