2007. március. 20. 23:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 21. 13:00 Autó

Megérkezett Európába az első 500 kínai luxusautó

Március 18-án kikötött Brémában az a hajó, amely az első ötszáz kínai exportautót szállította Európának. A felsőkategóriás Brilliance BS6-ok német, benelux, svájci és francia vevőkhöz kerülnek.

© www.focus.de
Négy hétig tartott a kocsik útja a kínai Dalian kikötőből Brémáig. Az autókat a luxemburgi HSO Motors forgalmazza és teríti szét Európában, de tőle függetlenül holland és svájci cégek is foglalkoznak majd az olcsó kínai luxusautókkal. Az első európai piacra szánt autót a Brilliance JinBei gyártja kétliteres és 2,4-es benzines motorral, kétféle felszereltségi szintben. Kiviteltől függően az autók Németországban 19-23 ezer euróba kerülnek.

© www.focus.de
Az autó külsejének minden porcikája emlékeztet egy-egy másik autóra, orra a Lancia Thesisre, az Opel Astrára és a Kia Rióra hasonlít, hátsója a Saab 9-3-re és az E-osztályú Mercedes-Benzre emlékeztet. A kínaiak nem vették túl komolyan a belső dizájnt sem, a BS6 és a Genfben bemutatott BS4 is pont úgy néz ki belül, mint koreai konkurensei (Hyundai Sonata, Kia Magentis).



© www.focus.de
Az autó hatalmas, 4,88 méteres hossza minden tekintetben bőkezű az utasokkal és a vezetővel, a csomagtartó 550 literes. Az autó tömege 1445 kilogramm, törésbiztonsága viszont siralmas, az Euro NCAP előzetes tesztjén csupán két csillagot kapott. Mindkét öreg motorját a Mitsubishi adta, a kisebbik 122 lovas (maximális nyomatéka 170 Nm), a nagyobbik 130 lóerős (195 Nm), végsebessége 190, illetve 195 kilométer/óra, nulláról száz kilométer/órás sebességre 13,8, illetve 12,5 másodperc alatt gyorsul fel. Gyári adatok szerint a fogyasztás 6,5, illetve 6,8 liter benzin száz kilométerenként vegyes használatban. A méretén kívül a BS6-nak esélye sincs Európában versenyhelyzetbe kerülni, ám az is igaz, hogy ötmillió forintért ekkora autót nem kapunk más márkajelzéssel.
Hirdetés