2007. január. 10. 09:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 10. 09:35 Autó

A francia márkák közül csak a Citroen adott el több autót

2006-ban a Citroën összesen 7619 személy-, illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 8,6 százalékos csökkenése ellenére, több mint 2,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Citroën piaci részesedése hazánkban 3,77 százalék, ami 0,4 százalékponttal magasabb a 2005. évinél.

© Citroën
2006-ban a legnépszerűbb Citroën modellnek a Berlingo bizonyult, amelyből 1847 talált magyar gazdára. A Berlingo eladásai 2005-höz képest több mint háromszorosukra nőttek (214 százalék). A Xsara Picasso (1605) és a Berlingo piacvezető a saját alszegmensében, amelyből 19,17 illetve 48,22 százalékkal részesedik. 2006-ban az alsó-középkategóriában a három francia márka közül a Citroën érte el a legjobb eredményt, hiszen eladásai közel több mint 23 százalékkal nőttek 2005-höz viszonyítva.

© Citroën
A hazai Citroën eladások közel 11 százalékát a haszongépjárművek teszik ki. 2006-ban a kishaszongépjárművek piacán is remekül teljesítettek a Citroënek, 24 százalékkal több fogyott, mint 2005 azonos időszakában, és ezzel a márka piaci részesedése közel 7,59 százalék. A Citroën az ötödik legnépszerűbb haszonjármű Magyarországon, és ha a pick-up modellektől megtisztított piacot vesszük figyelembe azaz a valós haszonjárműveket, 2006-ban a márka részesedése 9,4 százalék volt.
Hirdetés