2006. november. 29. 13:33 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. november. 29. 11:27 Autó

A Porschénak nem kell az Audi

Az elegáns és gyors autók kedvelői ismét egy cáfolatból értesülhettek a német luxusautó-ipar esetleges átalakulásáról: a Porschénál cáfolták, hogy le akarnák választani a Volkswagenről és bekebeleznék annak luxusautó-részlegét, vagyis az Audit, a Lamborghinivel, a Bugattival és a Bentleyvel együtt.

© Porsche
A Handelsblatt biztosnak nevezett forrásból közölte értesülését, hogy a Porschénál már dolgoznak efféle terveken, a megvalósítást középtávon képzelik el. - Nincsenek ilyen tervek, és nem is látjuk értelmét ilyen változtatásnak - mondta a Porsche szóvivője, Albrecht Bamler hírügynökségek megkeresésére. Korábban azt cáfolták a stuttgarti Porschénál, hogy a Volkswagen, a legnagyobb európai autógyárcsoport felvásárlására készülnek.

A Porsche a Volkswagen legnagyobb részvényese, és e hónap elején a Porsche felügyelőbizottsága engedélyezte a részesedés 29,9 százalékra növelését a jelenlegi 27,4 százalékról. Harminc százalék fölött a Porschénak kötelezően ajánlatot kellene tennie a többi részvényes kivásárlására, akik közül a második helyezett az alsó-szászországi tartományi kormány, 20,75 százalékkal, a harmadik a Vollswagen maga, saját részvényekkel. Az év elején Alsó-Szászország részesedése 18,2 százalékos volt. Az év elején a Porsche részesedése is kisebb, még csak 21,28 százalékos volt a Volkswagenben, tavaly szeptemberben 10,26 százaléknál tartott, eredetileg 5 százaléka volt. Huszonöt százalék fölött stratégiai döntési beleszólása van.

© Porsche
A német kartellhivatal - európai uniós közbenjárás nyomán - tavaly enyhített a részesedésvásárlás feltételein. Azelőtt a Volkswagen alapszabálya - egy 1960-ban elfogadott döntés értelmében - nem tette lehetővé, hogy bármely részvényese 20 százaléknál nagyobb arányt szerezzen a csoportban. A Volkswagennél a legújabb híresztelésekről nem nyilatkoztak, de az év elején üdvözölték a Porsche szándékát a részesedése növelésére, igaz, eredetileg csak 20 százalékos Porsche-arány volt a meghirdetett cél.

Egymilliárd eurós megtakarítást várnak (Oldaltörés)




© audi.hu
A VW-nál nagyszabású, 20 ezer munkahely megszűnésével járó átalakítási program zajlik. Mintegy 11 ezer dolgozó jelezte hajlandóságát korai nyugdíjba vonulásra. Az átalakítás révén a vállalat már az idén legalább 1 milliárd eurós megtakarítást akar elérni. A Volkswagen minden bizonnyal kénytelen lesz megválni a svéd Scania teherautógyártól is - amelyben most még a legnagyobb egyedi részvényes -, ha a Scania többi részvényes elfogadja a szintén német MAN teherautó- és gépgyár két hete hivatalossá tett felvásárlási ajánlatát.

A Porsche és a Volkswagen között régi a kapcsolat: Ferdinand Porsche tervezte az első "népautót", vagyis az első Volkswagent, a később legendás VW Bogár ősét a harmincas években. A Volkswagen mostani elnöke, Ferdinand Piech maga is a Porsche mérnök egyik unokája. A Porsche-autók átlagosan 30 százalékban Volkswagen gyártmányú alkatrészeket tartalmaznak.

© hvg.hu
Elemzők szerint a Volkswagen vezetőváltásának is köze van a Porschéhoz. A Volkswagen felügyelőbizottsága két hete jóváhagyta az új vezérigazgató, Martin Winterkorn kinevezését, január 1-jei hatállyal. A jelenlegi vezérigazgató, Bernd Pischetsrieder év végével távozik, pedig a szerződését alig fél évvel ezelőtt hosszabbították meg 2012. májusig. Winterkorn eddig az Audit vezette, sikeresen.
Hirdetés
hvg360 Lengyel Tibor, Gergely Márton 2025. január. 08. 09:30

Orbán csapdában: hogy erősnek látszódjon, tíz napig nyaralnia kell

Senki sem gondolta, hogy Orbán Viktor szó szerint érti a 2025-ös repülőrajtot, és Indiába utazik. Valójában Magyar Péter vett igazi startot, aki az előrehozott választásokkal olyan témát talált, aminek realitása ugyan nincs, de a kormánypártot és az ellenzékét is defenzívába tudta vele kényszeríteni.