2006. június. 06. 15:11 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. június. 06. 15:10 Autó

Puritán Porsche erős idegzetűeknek

A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .

© Porsche
A nagy fordulatszámot felettébb kedvelő 3,6 literes motor 7600/perc fordulaton 305 kW (415 LE) teljesítményt produkál. A maximális fordulatszám 8400/perc, az egy literre vonatkoztatott fajlagos teljesítmény pedig 115,3 lóerő.   Ezek az adatok megfelelnek a jelenlegi GT3-as adatainak. Ennek ellenére az RS kivitellel jobb menetdinamikai eredmények érhetők el. Az egytömegű lendkerékkel ellátott, rövid áttételi fokozat-kiosztású, hatfokozatú váltó, valamint a 20 kilogrammal alacsonyabb saját tömeg révén a motor könnyebben veszi a fordulatot, ezáltal a 911 GT3 RS álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. Ez egy tizeddel jobb, mint a GT3 esetében. A 200-as tempó eléréshez 13,3 másodpercre van szüksége, a   maximális sebesség 310 kilométer/óra.  

© Porsche
Az „RS” jelölés megdobogtatja a Porsche-rajongók szívét. Az olyan Porsche-modellek, mint az 1972-es Carrera RS 2.7 és a 964-es típus   911 RS változata (1991) ugyancsak olyan sportautók voltak, amelyek rendkívüli agilitásukkal   és menetdinamikai tulajdonságaikkal tűntek ki. Az új 911 GT3 RS folytatja ezt a hagyományt és elődeihez hasonlóan alap- és homologizációs modellként szolgál a különböző versenysorozatokhoz.  

Az új „RS” jellemzője a 911 GT3-hoz viszonyítva 44 milliméterrel kiszélesített hátsó karosszériaelem, amit a Carrera 4-től vettek át.   Az izmosabb megjelenésű hátsó rész alatt szélesebb a nyomtáv, ami nemcsak a billenési stabilitást növeli, hanem a kétüléses kupé oldalgyorsulás-tűrését is javítja.  

Könnyebb és gyorsabb, mint a GT3 (Oldaltörés)



© Porsche
Egyedi karosszériája ellenére az „RS” 20 kilogrammal könnyebb a GT3-nál, így mérlegeléskor csak 1375 kilót nyom. Ez a súlycsökkentés többek között az állítható karbonszárny, a műanyagból készült hátsó fedél és a könnyű műanyag hátsó ablak alkalmazásának eredménye. Így az egységnyi teljesítményre jutó fajlagos tömeg 4,5 kg/kW.   

A jövőbeni alkalmazási területként fontos Gran Tourismo-bajnokságok engedélyezési előírásaira való tekintettel a GT3 RS közúti változata számos olyan műszaki megoldást vonultat fel, amelyek a verseny-változatban is megtalálhatók. A karosszéria szénszálas elemei mellett ilyenek többek között a hátsó tengely osztott keresztlengőkarjai, valamint a teljes keréktartó szerkezet.   

A belső kivitel az autó sportos céljainak megfelelő : a szénszálas, könnyű kagylóülések a szériakivitelhez tartoznak. Ugyancsak a kivitel része a vezető hatpontos rögzítésű verseny-biztonsági öve, valamint a tűzoltó-készülék. A belső tér fekete, a tetőkárpitot, a kormánykereket és a sebességváltót értékes Alcantara-bevonat borítja.   A külső fényezés ezüstmetál vagy fekete színből választható. Külön kívánságra a GT3 RS narancssárga vagy zöld színben is hozzáférhető. A feliratok és a kerekek a külső színhez igazodóan, azzal kontrasztot képező narancssárga vagy fekete színűek.  

A 911 GT3 RS alapára 111 ezer 600 euró. 2007 márciusától a GT3 RS az észak-amerikai piacon is megjelenik.   

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.