© Renault |
A Logan MCV-t a Párizsi Autószalonon mutatták be, forgalmazása 2006 októberében kezdődik Romániában, és 2007 elején a Dacia főbb európai piacain. A Logan limuzinhoz hasonlóan erőforrásai között megtalálható a vezetési kényelem és fogyasztás szempontjából példaértékű 1.5 dCi dízelmotor, és 3 év vagy 100 ezer kilométer garancia.
A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t is azzal a céllal fejlesztették ki, hogy az igen változatos, gyakran szélsőséges körülmények közötti üzemeltetés támasztotta feltételeknek is megfeleljen. A műszaki döntéseket ezúttal is a robusztusságra és egyszerűségre való törekvés vezérelte. ÍÁtvették a limuzin egy darabból készült műszerfalát, h asonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai.
© Renault |
Akárcsak belül, kívül is ugyanazokat a védőelemeket alkalmazták, melyek a Logan család megbízhatóságáról és robusztusságáról kialakult hírnév alapját képezték: a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz szavatolja a lemezek belső védelmét, az utastér külső elemeinek illesztéseinél tömítőmasszát alkalmaztak, illetve megerősítették az alváz kőfelverődés-elleni védelmét. Szélesebb oldalsó védőléceket kapott az ajtókra, motorblokkját alsó védőlemez, a sebességváltót és az erőátviteli elemeket pedig újonnan kifejlesztett, szigetelés óvja a por behatolásától. 155 milliméteres hasmagasságnak és a hosszú rugóútnak köszönhetően a Logan MCV bátran megküzd a legkülönfélébb úttípusokkal, még a legrosszabb állapotúakkal is.
Korszerű motorkínálat, Renault-os biztonság (Oldaltörés)
© Renault |
A Logan MCV a limuzint sikerre vezető motorokat veszi át, melyek a Renault-paletta számos modelljénél bizonyítottak már. A három benzines (1.4 és 1.6 MPI; 1.6 16V) és egy példaértékű dízelmotorból (1.5 dCi) álló Logan MCV motorválaszték széles motorkínálatot biztosít, mely kielégíti a különböző piacok és ügyfélkörök támasztotta igényeket.
A Logan MCV is részesül a Renault-nak a biztonság terén megszerzett, elismert szakértelméből. Csakúgy, mint a Logan, a Logan MCV is a Renault-Nissan szövetség B-platformjára épül, így természetes módon az aktív biztonsági elemek minden előnyét élvezheti. A háromszög lengőkaros, pszeudo-Mc-Pherson típusú első futómű a Clio II-ből származik. A fékezést elöl tárcsafékek, hátul dobfékek szolgálják. Az ABS-szel szerelt változatokat a Bosch 8.0 rendszer legújabb generációja egészíti ki, EBV elektronikus fékerő-elosztóval, mely azonos a Mégane II-ével. A rendszer lehetővé teszi a hátsó futómű fékerejének teljes körű kihasználását.
© Renault |
A passzív biztonság szempontjából a Logan MCV megfelel az európai szabványoknak. Akár négy légzsákkal is felszerelhető. A szériafelszereltség része a két frontlégzsák. A későbbiekben opcióként két oldallégzsák is rendelhető lesz. Az utasvédelmi rendszernek természetes tartozékai a hárompontos biztonsági övek és a fejtámlák minden ülőhelynél, beleértve a harmadik üléssor üléseit is a 7 személyes változatnál. Frontális ütközés esetén a motortér elrendezése lehetővé teszi a mechanikai elemek egymásra csúszását. Oldalirányú ütközésnél a B-oszlop szerkezete megvédi a medencét, és kiegészíti az ülések oldalirányú ellenállását és az ajtóbetétek hatását. A hátsó ütközésekre hasonló gondot fordítottak. Az üzemanyagtartály például a padlólemez alá került, a hátsó futóműtől távolra, így csökkenti az alvázelemek, illetve a futómű behatolásának veszélyét.
Végül, a Logan MCV lehetővé teszi univerzális gyermekülések beszerelését (Isofix rendszer) menetiránnyal szemben és menetiránynak háttal is, a második üléssor oldalsó üléseire. A műszerfal oldalán elhelyezett kapcsolóval a légzsák kiiktatható; ilyenkor jelzőlámpa figyelmeztet arra, hogy a légzsák ki van kapcsolva. E berendezéseknek köszönhetően a Logan MCV minden bizonnyal megszerzi a 3 csillagos minősítést az EuroNcap töréstesztjein.
Tágas és a végletekig pakolható (Oldaltörés)
© Renault |
A Logan MCV külső vonalai sejtette ígéreteket a belső tér maradéktalanul valóra váltja. A limuzinhoz képest 27 centivel megnövelt tengelytávval a Logan MCV még inkább kitolja kistestvére rekord helykínálatának határait. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik az M1 szegmens (a Renault Mégane szegmense) legjobb személyautóinak méreteivel. A legjobbat azonban hátul kínálja a Logan MCV. A hétszemélyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis kényelmesen utazhat három felnőtt a második üléssorban és két másik a harmadikban. Az ajtók közötti 1421 milliméteres, illetve 1287 milliméteres távolságnak, valamint a 170 milliméteres és 174 milliméteres lábtérnek köszönhetően a második és harmadik sorban utazók kényelmesen elférnek. A tető alatti magasság egészen kivételes, a második üléssorban akár 934 milliméter. Következésképp az üvegezett felületek is rendkívüli méretűek, és elegendő napfényt engednek az utastérbe a kényelmes és kellemes utazáshoz. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetően a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegőből . A beszállás is igen egyszerűen történik a harmadik üléssorba. Az utasok a hátsó ajtón szállnak be, és a háttámla felső részén elhelyezett karral könnyedén előredönthetik a második sori ülést. A művelet megkönnyítése érdekében a fejtámla kivehető.
© Renault |
Az autó rakodókapacitása is rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes állás 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter. Apró tárgyak szállítása esetén azonban felesleges a csomagtartót használni, az utastérben található rakodóhelyek összkapacitása ugyanis eléri az 54 litert. A különböző csomagok, bőröndök, bevásárlószatyrok berakodását megkönnyíti a hátsó ajtóknál alkalmazott megoldás. A két ajtó aszimmetrikus elosztásának köszönhetően (1/3-2/3) szükség szerint nyitható csak az egyik ajtó is.