Duplahibrid kabrió 200 lóerővel
A Saab legújabb fejlesztése, a BioPower motor és a hibrid technológia újszerű kombinációja – a Saab BioPower Hybrid Concept – a British International Motor Show keretében mutatkozott be július 20. és 30-a között Londonban.
© Saab |
A kétliteres BioPower turbómotor 260 lóereje (191 kW) mellett a három elektromotornak köszönhető, összesen 201 lóerő (148 kW) teljesítménnyel együtt a Saab BioPower Hybrid Concept jelentősen több nyomatékkal szolgál, mint a kizárólag benzinüzemű megfelelője.
Habár E100 üzemanyaggal is működőképes, a kétliteres alumínium BioPower motor továbbra is rendelkezik a rugalmas flex-fuel üzemmódváltó képességgel, ami a benzines és bioetanol üzemmódok bármilyen arányú keverékének felhasználására alkalmassá teszi.
A BioPower motor és egy kifinomult elektromos hajtórendszer tandemszerűen működnek, ahol a kétüzemű hibrid hajtás egy hátsókerék-meghajtó egységgel (RDU) egy 300-voltos akkumulátoral és egy kifinomult elektronikus vezérléssel együtt dolgozik. Szükség esetén bekapcsol a nyomatéknövelő elektromos rásegítő, az üzemanyagtakarékos stop/start funkció, a fékerő-újrahasznosító, a folyamatosan változó meghajtási üzemmódok ellenére is tökéletesen működő sebességváltó és egy kizárólag elektromos üzemű Zero Mode funkció a városi közlekedés idejére.
A Saab BioPower Hybrid Concept becsült gyorsulási értékei jelentős javulást mutatnak a 210 lóerős hagyományos automata váltóval rendelkező benzines modellhez képest. 0-ról 100 km/h-ra az eddigi 9,5 másodperchez képest, az új modellnek csupán 6,8 másodpercre van szüksége.
© Saab |
A kétüzemű hibrid elektromotorjai használhatók kizárólag elektromos meghajtásban – a belső égésű motor rásegítőjeként, de szerepet játszhatnak a fékerő újrahasznosításában is. További üzemanyagtakarékossági lépések keretében olyan kiegészítő funkciókat, mint például a vízpumpa, a klímaberendezés és a szervókormány energiaellátása, már nem a motor ékszíja, hanem a hibrid rendszer elektromos energiája működtet.
A kétüzemű hibrid meghajtórendszer méreteiben egy hagyományos automata sebességváltóra hasonlít. Rugalmas designja lehetővé teszi, hogy méret-, tömeg- és teljesítményigénye bármely motorhoz, vagy járműhöz alkalmazkodjon.
Indításkor a Saab BioPower Hybrid Concept kihasználja az elektromotorok azonnal rendelkezésre álló nyomatékát, és amíg a motor felpörgög, finoman adagolja a határozott gyorsító erőt az első mozdulattól a körülbelül 1500-as percenkénti fordulatig. Amikor a jármű mozdulatlan, a motor energiatakarékossági okokból azonnal kikapcsol. Az újraindítást a kétüzemű hibrid hajtás motorja szinte zajtalanul végzi.