2006. május. 26. 16:25 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. május. 26. 18:17 Autó

Munkára kész az új Ducato

Júliustól lehet kapni a megújult Fiat Ducatót. Olyan modell nyomába lép, amely 25 éve szerez nemzetközi elismerés, 1981 óta több mint 1,7 millió darabot adtak el belőle. Az új Ducato külleme friss és egyéni, komfortja és teljesítménye elsőrangú, kényelmi és telematikai felszerelése bőséges, üzemeltetési költsége csekély. Még jobb lett a rakodhatóság, a termelékenység és a teherbírás is. Az új Fiat Ducato munkára készült.

© Fiat
A Fiat Style Centre stúdióban formatervezett új Ducato áramvonalas formája, amelyet a nagysebességű vonatok inspiráltak, dinamikát, erőt és személyiséget fejez ki. A vezérelv ugyanakkor a célszerűség volt, a lökhárító például három részből készül, hogy olcsóbb legyen a karambolos javítás. A szélvédőoszlop hozzájárul a kategória legcsekélyebb légellenállásához (0,31), a köbös forma pedig a raktérfogatra hat előnyösen.

A belső tér elegáns, új színekkel, szövetekkel és ülésekkel, valamint – a változatnak megfelelő – műszerfallal és ajtóborításokkal. Hatalmas üvegfelület teszi derűsen világossá, és garantál jó kilátást.

 Nagyobb teherbírás, csekélyebb költségek

© Fiat
A könnyű haszonjárművek vásárlói racionálisan gondolkoznak, nekik a teherbírás és a költség számít. Az új Ducato nagyobb térfogatú és teherbírású lett: össztömege eléri a 4, raksúlya a 2 tonnát, hasznos térfogata 17 köbméter lehet, belső hossza meghaladhatja a 4 métert. A rakodást megkönnyíti, hogy padlómagassága 56-ról 53 centire csökkent.

Az új Fiat haszonjármű üzemköltségét leszorítja a jelentős fogyasztáscsökkenés (16 százalék az eddigi Ducatóhoz képest); a szervizperiódusok megnyújtása (45 ezer kilométerig) és az olcsóbb javítás.

Erős, rugalmas motorok (Oldaltörés)



Az új Ducato vásárlói nagy súlyt helyeznek a városi közlekedést megkönnyítő rugalmasságra is. E szempontnak teljesen megfelel a háromféle korszerű, közös nyomócsöves, 16 szelepes turbódízel, a 100 lóerős 2.2 Multijet, a 120 és 130 lóerős 2.3 Multijet (az utóbbi csak lakóautókhoz) és a 157 lóerős 3.0 Multijet. Mindegyik Euro 4-es, új öt- vagy hatfokozatú sebességváltóval. Az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomaték (250 - 400 Nm) élénk gyorsítást és kis fogyasztást tesz lehetővé.

 A biztonság vezérmotívum volt az új Fiat Ducato tervezésekor. A karosszéria differenciál-gyűrődőzónái, a négy tárcsafék, az egész kínálatban alapfelszerelésként bevezetett ABS, EBD és vezetőlégzsák csupán néhány példa erre. Az ASR és az ESP, a függönylégzsák és az utas frontlégzsákja standard vagy opcionális felszerelés lehet, kiegészítve a vagyonvédelmi berendezést.

Komfortos vezetés és utazás

© Fiat
A hívogató, világos és csendes utastér a személyautókéhoz hasonló vezetési pozícióval szolgálja a kellemes közérzetet. Fiókok, rekeszek és polcok fogadják a laptopot, mobiltelefont és autóatlaszt. Tovább fokozza a komfortot a szintszabályozó futómű, az infotelematikai berendezés, benne az innovatív, Windows Mobile alapú Blue&Me rendszerrel, amelyet a Fiat Auto és a Microsoft közös vállalata fejlesztett ki a telefonálás és a rádióhallgatás leegyszerűsítésére. A külvilággal Bluetooth technika révén tarthatjuk a kapcsolatot. Szűk helyeken manőverezve sokat segít a tolatókamera és a parkolóradar, autópályán viszont a sebességrögzítő jön jól.  

Az új Ducato a hazai piacon július második felében jelenik meg, a belépő modell nettó listaára 3 millió 990  ezer forint. 

Hirdetés