2006. április. 05. 17:56 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. július. 01. 11:39 Autó

VW Jetta teszt: álcázott playboy

A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.

© VW
A Volkswagen Jetta a wolfsburgi márka egyik legizgalmasabb autója, középút az unalmas Golf és a fényűző Passat között. Sokan egy kis Passatot látnak benne, szerintem a Passat nem több, mint egy megnyújtott Jetta. Ebből is látszik, hogy a Jetta, főleg az általam tesztelt sportos ruhába öltöztetett erős dízel, a szívemhez nőtt, még akkor is, ha az extravagáns külső szerény belsőt takar.

[[ Oldaltörés: Külseje izgalmas, belseje fakó (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A Jetta jellegzetességei: krómozott nagy hűtőrács, az ablakokat körbeölelő krómozás. Szexis, markáns hátsó lámpák, visszapillantóba integrált index, a sportline változat igazán dögösen néz ki. Kellemes, nem tolakodó, túlságosan is visszafogott a beltér hangulata. A sportos vezetőülés tartása példás, a műszerek, a kapcsolók a Golfból és az Octaviából ismerősek. Szépek műszerfalon és az ajtókon végigfutó alumíniumhatású díszek, akárcsak a váltóboxot körülölelő krómozás.

Nem tetszett
Kormány korlátozott beállítása
Fantáziátlan beltér
Tempomat működése
A németes belső nem csupán nappali fényben mutat harmóniát, de este is tökéletes az összhang, a kék és a vörös színek dominálnak. Kár, hogy ennyiben ki is merül a fantázia. A külső dinamizmus belül nem érvényesül. Minden a helyén van, minden jó, de semmi nem dobogtatja meg a szívet.

© hvg.hu
A kormány egy picit magasan van, azért a tökéletes üléshelyzet beállítása nem túl egyszerű, aki szereti alacsonyról vezetni az autót, az gondban lehet a teherautós magasságban található kormánnyal. Az audiorendszer a kormányról nem irányítható. A multifunkciós kartámasz hosszabbítható, jól pakolható, ám néha egy erősebb könyöklésre összecsukódik, ami zavaró vezetés közben. A tükör fényre automatikusan tompít. Az ülések alatt bélelt fiókokat találunk. A kartámasz is rejt egy kis tárólót, elöl hátul 2-2 pohártartót találunk. A csomagtartó hatalmas, könnyen pakolható. Hátralátás korlátozott, a visszapillantók kicsik, de szerencsére az általam tesztelt felszereltséghez tolatóradar is tartozott, így nem okozott különösebb problémát a tolatás és a parkolás.

© VW
Az ébenfekete színű autón eszméletlenül jól mutatnak a 17 hüvelykes könnyűfém felnik. Dinamizmust és sportosságot sugallnak. A sportos kerék, a peres gumik ellenére a 15 milliméterrel leültetett futómű nem akarja érezni az úthibákat, kátyúkban nem csattan, hangtalanul veszi tudomásul a hazai utak borzalmas állapotát. A kormány fogása nagyon jó, nagyon biztos és ez igaz a kormányzásra is. Az autó másik nagy erőssége a példás úttartást lehetővé tévő futómű. Rossz úton, földúton is jól teljesít, a vezető nem is veszi észre a burkolat minőségét.

[[ Oldaltörés: Élvezetes tempót diktál (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
A tempomat használata nem teljesen egyértelmű, viszont az autó annyira jó vezetési élményt kínál, hogy a kényelem helyett én inkább a sportos lendületet választottam. Ismerkedésünk elején kissé lebecsültem a kétliteres turbódízelt, így nagyon nem is léptem a körmére. Amikor azonban kicsit meghajtottam a 140 lovat, kellemesen tapasztaltam, a Jetta rugalmasságát. Az élvezetes tempót csak a turbó süvítése zavarja. A sebességmérő 260-ig van skálázva, annyit biztosan nem megy az autó, de 200-zal még elboldogul. Papíron a végsebessége 207 kilométer óránként. Tíz alatt van százon. Az utóbbi adatról én is meggyőződtem.

© hvg.hu
Tekintélyes, 320 Nm-es a nyomatéka, így meggyőzően gyorsul, igazi erőművész. Olyan, mintha egy öltönyös úr bevadulna. A motor hangját csak indulásnál és nagyobb gázadásnál lehet hallani. 2200-as fordulat után úgy húz, mint egy bivaly, így ne lepődjünk meg azon, ha picit megugrik az adrenalin szintje a vérünkben. Cégautónak, flottaautónak kitűnő választás, mert ízlést és presztízst fejez ki, ugyanakkor igénytelen megbízható és hosszú távon gazdaságos autó.


Tetszett
Komfortos futómű
Menetdinamika
Látványos külső
Azoknak ajánlott, akik nem akarnak túl sokat költeni az autóra, de mégis szeretnének reprezentálni és egy látványos autóból kiszállni. Jól akarnak kinézni, kevés pénzért nagy értéket képviselni. Az üzemanyaggal nem lesz gondjuk, az autó főként városi forgalomban 7,9 liter üzemanyaggal beérte száz kilométerenként.



Volkswagen Jetta 2.0 PD TDI Sportline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1986
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 340 Nm 1750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4554 / 1781 / 1459
Csomagtér527 liter
Saját tömeg (kg) 1393
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes5,5
Tesztfogyasztás7,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 149
ÁRA Az Jetta Trendline 1,6 bevezető ára 3,998 millió Ft
A tesztelt autó ára 7,003 millió Ft

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.