© Alfa Romeo |
Az álomkupé alapjául a 2002-ben Genfben bemutatott Giugiaro-tanulmány szolgált, amely nemcsak a közönség tetszését nyerte el, hanem nemzetközi kitüntetéseket is aratott. Méretei grandiózusak: szélessége 183 centiméter, hossza 441, magassága alig 134 centiméter, tengelytávja pedig 253 centiméter. Az Alfa Brera hívogató, derűs és kifinomult belsejében drága anyagok és újszerű megoldások dominálnak, hatalmas üvegteteje (a Sky Window felszereltség esetén) a tágasság érzetét adja, és még jobban kiemeli karcsú formáját.
© Alfa Romeo |
Tesztautóm vörösben izzó műszerfalának közepét a beépített rádió és a kétzónás klímaberendezés kezelőpanelje foglalja el. A Bose hangrendszer CD-játszót, vagy opcióként MP3 lejátszót tartalmaz, teljesítménye 570 watt, és hat hangszóró tartozik hozzá. Nem egy felszerelési tétel a kategória élvonalát képviseli: van az autóban VDC, xenonfényszóró, hét légzsák, volánról kezelhető rádió és telefon, illetve sebességrögzítő. A gépkocsihoz 16, 17 és 18 hüvelykes könnyűfém kerekek választhatók. A motorkínálatban kétféle közvetlen benzinbefecskendezéses JTS (185 lovas 2,2-es és 260 lovas 3,2-es hathengeres), és egy turbódízel (200 lovas 2,4 JTDm) erőforrás található. A vásárlók kétféle specifikációból, tízféle külső szín és négyféle enteriőr közül választhatnak, szövet, Alfatex, Frau bőr és szemcsézett bőr kárpitozással. Mindkét motor Euro 4-es, és rövid mozdulatokkal, könnyedén kapcsolható hatfokozatú sebességváltóval működik együtt.
© Alfa Romeo |
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet alkalmaztak, amellyel az autópályán biztonsággal száguldozhat, de a pesti utakat is bírja. A sportos és kényelmes Alfa Brera 3,2 JTS változata rendelhető a korszerű Alfa Q4 összkerékhajtással is. Ez már bemutatkozott az Alfa 159 Q4 modellen. Középső differenciálja Torsen C rendszerű, és magában foglalja az első differenciált is, ami egyaránt előnyös a méretek, a súly és a teljesítmény szempontjából. Önzáró hatása hajtáskor 35, szabadonfutó állapotban 45 százalék, az első differenciálé pedig maximum 20 százalék. Így javul a trakció és a kanyarstabilitás. Az általam kipróbált P-rendszámos vörös ördög is ilyennel volt szerelve, a gödöllői dombság legkeményebb kanyarjait is gond nélkül kiegyenesítette. A sportosság kedvéért alaphelyzetben hátra jut a nyomaték nagyobb része (43/57), de síkos úton mindig a jobban kapaszkodó tengely kap többet. Gyorsan, automatikusan és rángatás nélkül változik a nyomatékarány 72/28 és 22/78 között. A rendszer alapvetően mechanikus, de a legfejlettebb elektronika felügyelete alatt működik.
[[ Oldaltörés: Cuore sportivo (Oldaltörés) ]]
© Alfa Romeo |
A cuore sportivo életérzés az autó megpillantásától, a bőrbelső simításától, a felbődülő V6-os szimfónián át egészen a könnyes búcsú pillanatáig tart. Az érzelmi hatás három pilléren nyugszik: a karakteren, a sportosságon és a minőségen. Utasterének jellegzetessége a vezetőt körülölelő műszerfal, a kagyló alakú borítások alkalmazása és a hátsó ülések közé benyúló konzol. Az esztétikai elemeket dinamikus vonalak teszik sportossá: szinte nincs két párhuzamos vonal, inkább sebességet és lendületet sugárzó ívekre esik a tekintet. A csúcsminőségű anyagok és például az ülések kidolgozása olaszossá teszi az egészet. Ahogy el is várható egy vérpezsdítő sportkocsitól, a vezetőhely került a középpontba. A kerek műszereket és szellőzőket selymes fényű alumíniumgyűrű keretezi, az ülések formáját díszöltés emeli ki. A hátsó ülések lehajtásával 300-ról 610 literre növelhetjük a poggyászteret, és van egy húszliteres tároló is a padló alatt.
© Alfa Romeo |
Az elektronikus kulcsot a műszerfali leolvasóba kell belehelyezni, motorindításra nyomógomb szolgál, a kormányzár pedig elektromos, ütközéskor nem veszélyezteti az ember térdét. A sebesség- és a fordulatszámmérő között nagy felbontású, konfigurálható kijelző helyezkedik el. Tökéletes megvilágítás gondoskodik éjjel-nappal jó leolvashatóságról. A kiváló fogású háromküllős volán pedig megkönnyíti a kritikus helyzetek megoldását. Az első ülések mindenféle irányban állíthatók és dönthetők, a köztük elhelyezett kartámasz hűtött rakodórekeszt rejt. Kívánságra felszerelik az autót memóriás, elektromos ülésállítással is. Hátul alapfelszerelés a 40:60 arányban osztva dönthető támla és az Isofix gyermekülés-csat.
Az Alfa Brera opcionális üvegteteje újdonság a kategóriában, és teljesen megváltoztatja az autózás élményét. Zöld színű, réteges, ragasztott üvegből készül. Az árnyékolást három panellel oldották meg, amelyek eloxált alumíniumsínben siklanak hátra. Az utasok a belső világítás mellett található kapcsolóval szabályozhatják a bejutó fény mennyiségét.
[[ Oldaltörés: Muzsika füleimnek (Oldaltörés) ]]
© Alfa Romeo |
A kétféle közvetlen benzinbefecskendezésű, Twin Phaser technikájú JTS benzinmotorral, illetve egy turbódízellel készülő Brerahoz rövid mozdulatokkal, könnyen és precízen kapcsolható hatfokozatú sebességváltó társul. A JTS (Jet Thrust Stoichiometric) égésrendszer ragyogó menetteljesítményeket és Euro 4-es emissziós besorolást eredményez. A JTD motor műszaki jellemzője a legújabb generációs közös nyomócsöves Multijet befecskendezés, a változó geometriájú turbó és a töltőlevegő-hűtő. A motor Euro 4-es, sőt adalékot vagy karbantartást nem igénylő széria koromszűrővel készül fel az eljövendő Euro 5-re. A motorok finomhangolását a Balocco próbapályán végezték el, gyártásuk a Pomigliano üzem feladata. Az igazi hangolás az M3-as autópályán következett be, amikor módom volt meghallgatni az ikertorokból ordító szimfóniát. Minden körülmények között húz az autó, legyünk ötösben, legyünk hármasban, autópályán vagy egy aszódi kanyarban.
Valódi „sportszív” az Alfa Romeo új, V6-os, 3,2 literes JTS benzinmotorja, amelynek teljesítménye 260 lóerő, hússzal több a típuselődénél. Legnagyobb nyomatéka 322 Nm 4500/percnél, maximális fordulatszáma 7200. Karbantartási igényét láncos vezérmű és hidraulikus szelepemelők csökkentik, súlyát alumínium blokk és hengerfej mérsékli. Emissziója Euro 4-es. Csúcssebessége 240 kilométer/óra, százra 6,8 másodperc alatt gyorsul fel, 210-ig nyomtam, de még ereje teljében volt, csak az autó értéke szabott határt vágyaimnak. A csúcsmotorral a Brera 12 millió 450 ezertől indul, de a 2,2-es kisebb motorral már 8 millió 995 ezerért elvihető.
Alfa Brera 3.2 JTS Q4 |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 3195 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 260 lóerő 6200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 322 Nm 4500-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2528 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4410/1830/1341 |
Csomagtér | 300-610 liter |
Saját tömeg (kg) | 1470 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 240 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 16,9 |
Országúti | 8,4 |
Vegyes | 11,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 273 |
ÁRA | Az autó ára 12 millió 450 ezer Ft. |