© daimlerchrysler |
A különféle tengelytáv-, hossz-, magasság-, súly-, felépítmény-variációk, váltó- és motorkonfigurációk 1000 alapmodell-változatot eredményeznek. A Sprinter háromféle tengelytávval (3250/3665/4325 mm), 5243-tól 7343 mm-ig, négy hosszváltozatban készül, zárt felépítménnyel, normál, magas, és az újdonságként jelentkező extra magasított tetővel. 3-5 tonna összsúly-variációival az új Sprinter lefedi kategóriája minden lényeges szegmensét.
© daimlerchrysler |
Zártfelépítményes autó például több változatban áll rendelkezésre 7-17 köbméter közötti raktérfogattal. A két nagyméretű tolóajtó közötti 1300 mm-es nyílás és a kerékdobok közötti 1350 mm-es (szimpla abroncsozásnál) padlószélesség további vonzó jellemzője az új Sprinternek.
Xenon-fényszórók, kulcsnélküli nyitás (Oldaltörés)
© daimlerchrysler |
Minden modellt alapban felszerelnek elektromos ablakemelővel, központi zárral, vezetőoldali légzsákkal, hatfokozatú váltóval, széles látószögű visszapillantó tükörrel, valamint ESP-vel. A vezetőülés magassága fokozatmentesen állítható, a többi ülés is kényelmes, jól megtámasztott testhelyzetet kínál. Az elülső utasoldalon lehajtható üléssel is rendelhető a jármű, ez különösen a csomagszállító járművek esetén előnyös. A fülkét telepakolták tárolórekesszel, a klímás verzióknál a kesztyűtartó is hűthető.
Extraként rendelhetők bi-xenon fényszórók, amelyekhez statikus bekanyarodó- és dinamikus kanyarív megvilágító lámpák kapcsolódnak - mindkettő első ízben szerepel ebben a járműkategóriában. Ugyancsak választható extra felszereltség az eső- és fényszenzor. Az eső intenzitásától függően fokozatmentesen működteti az ablaktörlőt, amikor nedves a szélvédő. A menetvilágítás automatikus be- és kikapcsolását vezérlő szenzor érzékeli nem csupán a jármű előtti, hanem az azt körülvevő környezet világosságát és ennek függvényében állítja a jármű megfelelő világítását.
© daimlerchrysler |
Jó hátralátást és ezzel nagyobb biztonságot nyújt a széles látószögű üveggel ellátott jobb- és baloldali külső visszapillantó tükör, amelynek külső házába integrálva nyert elhelyezést az erőteljes fény- s ezáltal kimagasló jelzőhatással rendelkező villogó. Az új Sprinter hátsó ablakkal rendelkező zárt felépítményes változata rendelhető fűthető hátsó üveggel és ablaktörlővel is. A vezető munkáját könnyítik meg olyan további extrák, mint a tolóajtó behúzását segítő szerkezet, vagy az elektromosan működtethető tolóajtó és mindenekelőtt az újdonságként rendelhető kulcsnélküli ajtónyitás. Ha a vezető közeledik a kocsihoz, az iránytól függően vagy a vezetőajtó reteszelődik ki, vagy kinyílik a tolóajtó. Amikor a vezető eltávolodik a járműtől, a rendszer reteszeli a vezetőoldali ajtót, vagy bezárja a tolóajtót.
Motorok 88 lóerőtől 258 lóerőig (Oldaltörés)
© daimlerchrysler |
A Sprinter alapmotorja négyhengeres CDI-turbódízel motor 2148 köbcentis lökettérfogattal, négy teljesítmény-változatban a 88 lóerőtől 150 lóerőig. Az új dízel-csúcsmodell a hathengeres háromliteres 184 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm maximális nyomatékkal büszkélkedik. Valamennyi dízelmotor Euro 4 illetve EU 4/III normáknak megfelelően csökkentett károsanyag-kibocsátással rendelkezik, és szériában részecskeszűrőt kap. Az olajcsere-periódus 40 ezer kilométer. A csúcs-Sprinter 3,5 literes V6-os benzinmotorja 258 lóerős. A Sprinter passzív biztonságát az új modellváltozatok bevezetésekor tovább növelik. Valamennyi ülést hárompontos biztonsági övvel, överő-határolóval és állítható magasságú fejtámlával látnak el, a vezető- és a mellette lévő szélső (külső) ülést övfeszítővel is felszerelték. A vezetőoldali légzsák standard felszereltség, extraként rendelhetők utasoldali-, ablak-, és Thorax-légzsákok is.
© daimlerchrysler |
A Mercedes-Benz a Sprinter modelleket Düsseldorf (zártfelépítményes és kombi) valamint a Berlin melletti Ludwigsfelde (ponyvás felépítmények, üres alvázak) üzemeiben gyártja. Az alváz és felépítmény számos elemét lézeres eljárással hegesztik, forrasztják, illetve ragasztják. A gyártáshoz használt horganyzott lemezek aránya az elődmodellhez képest szignifikánsan emelkedett, a varratok gondos tömítése, kőfelverődés elleni védelem a kritikus helyeken és alvázvédelem biztosítja a nagyobb tartósságot és gondoskodik a jármű fokozott mértékű értékállóságáról. Különösen figyelemreméltó a ludwigsfeldei üzemben alkalmazott új korrózióvédelmi eljárás, amelynek során minden előkezelési fázisban, az elektrolitikus merítő lakkozáskor is a nyers karosszériát a kádban kereszttengelye mentén komplett átfordítják, amivel elérhető a fémrészek és üregek tökéletes alapozása. Valamennyi Sprinter-modellre - haszonjárműként üzemeltetés esetében is - két év gyári garanciát nyújt, ami 12 év átrozsdásodási garanciával is kiegészül.