A Mercedes sofőrje állítja, hogy beletaposott a fékbe, ám ennek nem találták nyomát a rendőrök.
Még vizsgálják a másfél hete, a Dózsa György úton történt, két halálos áldozatot követelő baleset körülményeit a rendőrök. Annyit azonban már tudnak, hogy a Citroën Picasso a Kassák Lajos utcai kereszteződésnél balra próbált kanyarodni, amikor zöld jelzést kapott, ám nem adott elsőbbséget a szemből ugyancsak szabad jelzésre érkező Mercedesnek. A két autó nagy erővel ütközött egymásnak, amitől az úttal párhuzamos járdára kerültek, s a Citroën egy trolimegállóba csapódott.
Zsaru magazin szerdai számából az is kiderül, hogy bár a Mercedes sofőrje azt állítja, padlóféket nyomott, a rendőrök a helyszínen nem találtak féknyomot. "Ez nem jelent semmit, lehetséges, hogy a rövid idő alatt a fékrendszer még nem tudta kifejteni hatását" – mondta a lapnak Jámbor Zoltán Frigyes, a BRFk közlekedésbaleseti osztályának vezetője.
A szakember hozzátette: a műszaki szakértő, ha van az autóban kiértékelhető műszaki berendezés, meg tudja majd mondani, hogy valóban próbált-e fékezni a mercedeses, s azt is ki tudja deríteni, hogy milyen gyorsan haladt, túllépte-e a megengedett óránkénti 50 kilométeres sebességet.
A balesetben a Citroën két utasa meghalt, a sofőr súlyos mellkasi sérüléseket szenvedett.
Ha tudni szeretne a fejleményekről, kövesse a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.