Teszteli és tanítja a rendszer használatát a Budapesti Közlekedési Központ.
Elfogadta a rendszer bevezetésének aktualizált ütemtervét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a szállító Scheidt & Bachmann, ennek részeként július 31-ig a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztkapu-rendszert építenek ki az aluljáró Sütő utcai kijáratánál. Emellett az egyik HÉV-állomást is felszerelik érvényesítő készülékekkel.
Ez egyrészt az utasoknak segít megszokni a különböző eszközöket, másrészt a BKK számára szolgál majd tapasztalatokkal. Ezek alapján a két társaság megkezdheti az engedélyezési eljárásokat, valamint az elfogadott és engedélyeztetett prototípusok alapján elindulhat a sorozatgyártás.
A BKK jelezte, hogy a beszállítóval együtt mintegy 90 ponton kellett változtatni az elektronikus jegyrendszer korábban kialakított követelményrendszerében részben az új elektronikus személyi igazolvány bevezetése, a HÉV-vonalak állam általi átvétele, és a személyszállítási törvény módosulása miatt.
A most zárult harmadik fázisban elfogadták a kártyaregisztrációs folyamatok szoftveres megoldásait, a rendszer felkészítését az e-személyikre, véglegesítették a jegyellenőrző és érvényesítő készülékek külső megjelenését és az állomásokra elhelyezendő kapuk darabszámát, valamint megkezdődött a kiviteli tervezés.
A BKK korábban szintén az elektronikus jegyrendszer bevezetése miatt tesztelt már beléptetőkapukat a 3-as metró Corvin-negyed megállójában. A 2013 nyarán végzett tesztüzemben a BKK négy különböző kaput szerelt fel ideiglenesen, a próbák során a berendezések áteresztőképességét, megbízhatóságát, utasvédelmi tulajdonságait, tartósságát vizsgálták.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.