Elindult a tanév, remélhetőleg minden érintett időben odaért az iskolába, anyukák, apukák a munkahelyükre. Budapesten az első nap reggelét, úgy tűnik, megúsztuk káosz nélkül. Pedig esélyes volt.
A Budapesti Közlekedési Központ rendületlenül dolgoztat a fővárosi helyszíneken, amelyek közül talán az új Budaörsi úti közműcsomópont építése, a budai fonódó villamoshálózat kialakítása, a Széll Kálmán tér, a Kerepesi úti közúti híd, valamint a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése, vagy a budai alsó rakpart félpályás korlátozása és a Szépvölgyi út lezárása okozza a legkomolyabb fejfájást a közlekedőknek.
A keddi reggel folyamán élőben próbáltuk követni az eseményeket, és kijelenthető, hogy megúszta a város az első napi nehézségeket.
A legkomolyabb problémák a nemrég átadott, közel három évig épített, és az államtitkár által német színvonalú vasútnak címkézett Esztergom–Budapest vonalon voltak: szeptember elsején hét óra előtt egyvagonos szerelvényeket indítottak, így Pilisvörösvár után már nemhogy ülőhely nem volt, állóhely sem. Solymáron például rengeteg diák és felnőtt maradt a peronon.
A másik súlyosabb helyzet az M0-son alakult ki, ahol három kamion karambolozott Vecsésnél és az egyik pályaoldalt le kellett zárni.
A Belvárosi szakaszok: Kiskörút – Boráros tér – Erzsébet híd – Döbrentei tér – Budai alsó-rakpart – Alagút – Széll Kálmán tér környéke a várakozásokhoz képest – mondhatni – kiválóan teljesített.