Index: Betemetett aluljárón röhögnek a pilisvörösváriak
Kiásták, megépítették fölé a vasúti hidat, majd félig betemették, most pedig víz áll a pilisvörösvári közúti aluljáróban – írja az Index. A lap úgy tudja, hogy a fél környék a megépített, majd betemetett aluljárón röhög. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint forgalmi okokból ez volt a legokosabb megoldás, és az aluljárót használják majd, de erre még várni kell pár hónapot.
Felújítják a Budapest és Esztergom közötti vasútvonalat, a korszerűsítés része volt a pilisvörösvári aluljáró, amelynek tetején haladnak át a vonatok. Az aluljárót nem használhatják a 10-es úton haladó autók, mert betemették. A járművek ehelyett a síneken hajtanak át, ha a jelzőlámpa engedi – olvasható a cikkben.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője az Index munkatársával látogatott ki a helyszínre. Loppert Dániel azt mondta: minél rövidebb ideig akarták korlátozni a 10-es út forgalmát, de a vasút felújítását is be kell fejezni az év végi határidőre, ezért született ez a megoldás.
A szóvivő szerint az aluljáró építését azért nem tudták folytatni, illetve befejezni áprilisban, mert sok eső esett. Az aluljáró egyik felét pedig azért temették be, hogy a mellette levő munkaterületen nyugodtan tudjanak dolgozni – tette hozzá.
Loppert Dániel elmondta azt is: az aluljáró marad, nem építenek felüljárót, hiába pletykálják ezt a környéken. Az aluljárót októbertől használhatják az autósok, de eleinte még sebességkorlátozással, a végleges közlekedési rendet 2015 elejére alakítják ki.
A Budapest-Esztergom vasútvonal felújítását eredetileg 2013. év végi határidővel tervezték, de a munka kétszer fél évet csúszott. A vonal szakaszaira külön írtak ki közbeszerzési pályázatot, de rögtön az elsőé eredménytelen lett, és ez okozta az első féléves megcsúszást. A második határidő 2014 közepe volt, de a telekkisajátítások elhúzódása miatt újabb fél év csúszás jött.
A harmadik határidő 2014 vége, és elvileg ezt akarják tartani.
Nemcsak a vasúti pályát korszerűsítik, közúti fejlesztések is vannak a tervekben. Teljesen új utat építenek például a Pomázi út és az Ürömi kereszteződés között, kettővel kevesebb vasúti átjáró lesz, valamint négy közúti alul- vagy felüljárót építenek.
Később villamosítják a pályát. A MÁV stratégiai vonalként kezeli a Budapest–Esztergom szakaszt, mert erre nincs autópálya, így korszerűsítéssel nagy forgalmat tudnak vonzani a vasútra. Ha a villamosítás is meglesz, akkor a korábbi 90 perces menetidő 60 percre csökkenhet.