2014. június. 02. 15:35 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. június. 02. 16:39 Közlekedés

Index: Betemetett aluljárón röhögnek a pilisvörösváriak

Kiásták, megépítették fölé a vasúti hidat, majd félig betemették, most pedig víz áll a pilisvörösvári közúti aluljáróban – írja az Index. A lap úgy tudja, hogy a fél környék a megépített, majd betemetett aluljárón röhög. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint forgalmi okokból ez volt a legokosabb megoldás, és az aluljárót használják majd, de erre még várni kell pár hónapot.

Felújítják a Budapest és Esztergom közötti vasútvonalat, a korszerűsítés része volt a pilisvörösvári aluljáró, amelynek tetején haladnak át a vonatok. Az aluljárót nem használhatják a 10-es úton haladó autók, mert betemették. A járművek ehelyett a síneken hajtanak át, ha a jelzőlámpa engedi – olvasható a cikkben.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője az Index munkatársával látogatott ki a helyszínre. Loppert Dániel azt mondta: minél rövidebb ideig akarták korlátozni a 10-es út forgalmát, de a vasút felújítását is be kell fejezni az év végi határidőre, ezért született ez a megoldás.

A szóvivő szerint az aluljáró építését azért nem tudták folytatni, illetve befejezni áprilisban, mert sok eső esett. Az aluljáró egyik felét pedig azért temették be, hogy a mellette levő munkaterületen nyugodtan tudjanak dolgozni – tette hozzá.

Loppert Dániel elmondta azt is: az aluljáró marad, nem építenek felüljárót, hiába pletykálják ezt a környéken. Az aluljárót októbertől használhatják az autósok, de eleinte még sebességkorlátozással, a végleges közlekedési rendet 2015 elejére alakítják ki.

A Budapest-Esztergom vasútvonal felújítását eredetileg 2013. év végi határidővel tervezték, de a munka kétszer fél évet csúszott. A vonal szakaszaira külön írtak ki közbeszerzési pályázatot, de rögtön az elsőé eredménytelen lett, és ez okozta az első féléves megcsúszást. A második határidő 2014 közepe volt, de a telekkisajátítások elhúzódása miatt újabb fél év csúszás jött.

A harmadik határidő 2014 vége, és elvileg ezt akarják tartani.

Nemcsak a vasúti pályát korszerűsítik, közúti fejlesztések is vannak a tervekben. Teljesen új utat építenek például a Pomázi út és az Ürömi kereszteződés között, kettővel kevesebb vasúti átjáró lesz, valamint négy közúti alul- vagy felüljárót építenek.

Később villamosítják a pályát. A MÁV stratégiai vonalként kezeli a Budapest–Esztergom szakaszt, mert erre nincs autópálya, így korszerűsítéssel nagy forgalmat tudnak vonzani a vasútra. Ha a villamosítás is meglesz, akkor a korábbi 90 perces menetidő 60 percre csökkenhet.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.