Még nem tudni, miért az utolsó pillanatban kezdett fékezni el a vasárnap összetört Combino villamos vezetője. Az Index szerint nem valószínű, hogy rosszul lett vagy elaludt. Az is elképzelhető, hogy az új váltót próbálta, amelyen már nagyobb sebességgel is át lehet menni, és eközben felejthetett el fékezni.
Budapest legkorszerűbb villamosai a Combinók, hosszú idő után ezek voltak az első vadonatúj járművek a BKV flottájában. A Nagykörúti 4-es, 6-os vonalon váltották le ezek a villamosok a régi Ipari Csuklósokat, de már korábban is tervezték, hogy hétvégenként az 1-es vonalra kiadnak majd Combinókat, ha befejezik a felújítást.
Vasárnap az 1-es pályájának elsőként felújított szakaszán, a Bécsi úti végállomásnál rohant az ütközőbaknak egy Combino, ami tanulójáratként közlekedett akkor. A számítások szerint 18 kilométer/órás sebességgel csattant a baknak, a jármű eleje csúnyán összetört.
Az Index szerint már későn, a bak előtt 55 méterrel vette vissza nullára a sebességet a vezető, és csak az utolsó pillanatban kezdett el fékezni. Van olyan gyanú, hogy az oktató nem volt a fülkében, mert egyébként ő vészfékezett volna. Ha így történt, akkor bár mindkét vezetőt felelősség terheli a baleset miatt, az oktatót inkább – fogalmaznak a cikkben.
Az Index úgy tudja, hogy a tanulóvezető nem zöldfülű kezdő volt, mert teljesen kezdőknek nem engednek Combinót vezetni. Az is valószínű, hogy nem aludt el, vagy nem lett rosszul, mert úgynevezett éberségi berendezés van a Combinón.
A Bécsi úti végállomásnál van egy új váltó, az első olyan, amin 10 kilométer/óra helyett 35-tel is át lehet menni. Egyes feltételezések szerint ezt próbálgathatta a vezető, és elfelejtett fékezni. Az ügyben vizsgálatot indítottak, ennek kell tisztáznia a részleteket.
A villamosban százmilliós kár keletkezett, de a jármű javítható, így elvileg néhány hónap múlva már újra lehet utazni azzal a Nagykörúton.
Hétfőn egy másik villamos is összetört Budapesten, méghozzá a 18-as vonalon egy Tátra típusú jármű, amely egy úttisztító autóval karambolozott.