Az országban először adtak át kátyúsodásmentes utat
Először adtak át olyan utat az országban, amely az aszfaltba kevert, használt abroncsokbólkészült gumibitumen miatt ellenállóbb a hőmérsékletváltozásnak és kevésbé repedezik, így az autókat vélhetően kevésbé foglalja majd le a kátyúk kerülgetése.
Gumibitumenes aszfaltszőnyeget kapott felújításakor a 3121-es közút 8,4 kilométer hosszúságú, Jánoshida és Jászboldogháza közötti útszakasza, a közelmúltban elkészült beruházás az első az országban, amelynek során ilyen nagyságrendben került az útra gumi alapanyagú kopóréteg. A felhasznált 45 ezer kilogramm gumiőrleményhez a Continental cég által begyűjtött 10 ezer darab gumiabroncsot hasznosította újra a kivitelező.
Ez a beruházás az Euro-Novex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel, valamint az Euro-Rubber Hulladékhasznosító Kft.-vel több éve folytatott közös munka eredményeként valósulhatott meg" - mondta el Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezetője. Tájékoztatása szerint a gumiőrleményt egyre szélesebb körben használják fel az útalaptól kezdve az autógyártáson és a gépjárművek gumialkatrészein át, a magas műszaki igényt kívánó termékekhez, a futó- és sportpályák, valamint játszóterek burkolatáig. A jövőben várhatóan egyre nagyobb arányban kerülhet majd "újragumi" az új abroncsokba is.
A gumibitumennel kevert út a normál bitumenes úthoz képest hosszabb élettartamú, kisebb fenntartási költséget igényel, a felülete pedig minden hőmérsékleti tartományban kedvezőbb a közlekedők számára. Ezáltal nő az útszakasz terhelhetősége, kevésbé repedezik és ellenállóbb az alacsony hőmérsékleten kialakuló húzófeszültségekkel szemben. Mivel a gumibitumen az ásványi anyagokhoz kiválóan tapad, így csökken a kátyúk kialakulásának esélye. A felület további kedvező tulajdonsága, hogy alacsonyabb rajta a menetzaj és rövidebb a járművek a fékútja.
Sziráki Károly, az Euro-Rubber Hulladékhasznosító Kft. tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a közeljövőben a Continental részére begyűjtött gumiabroncsok jelentős része kerülhet majd a feldolgozást követően az utak kopórétegébe.