A hulladéktelepre kerülhet a Szegedi Közlekedési Társaság remízéből az a félkész villamos, amelyről a cég volt vezetője egy 2010-es konferencián még azt mondta, hogy 2011-ben már utasokat szállíthat a városban – írja a Délmagyarország. A lap azt is kiderítette, hogy ez a villamos csak külsejében hasonlít az Afrikában bemutatott magyar villamos prototípusára.
November elején írtak a lapok arról, hogy megérkezett Etiópia fővárosába, Addisz-Abebába az afrikai piacra szánt magyar villamos prototípusa, igaz, tesztpályát még nem építettek hozzá. A sárga-fehér, részben alacsonypadlós csuklós villamost a tököli Dunai Repülőgépgyárban szerelték össze. A járművet még 2010-ben kezdték építeni, és eredetileg úgy tervezték, hogy Szegeden közlekedik majd.
Az Etiópiában lévő villamos külseje valóban hasonlít a Szegedi Közlekedési Társaság remízében álló villamosvázra, amelynek csak a vezetőfülkéjét szerelték a helyére, minden más hiányzik róla. A készülő járműről 2010-ben Dózsa Gábor akkori SZKT-igazgató egy közlekedési konferencián azt mondta, hogy 2011-től már a szegedi síneken futhat. Ebből azonban semmi sem lett, azóta is a remízben porosodik – derül ki a szerdai Délmagyarországból.
A szegedi villamostorzó és az etiópiai prototípus villamos csak külsejében hasonló. Egy, az ügyet jól ismerő forrás a lapnak arról mesélt, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. két használt szóló villamosból akart részben alacsonypadlós járművet gyártani. A villamost az Invent Kft. tervezte, de a jogokat nem adták el Szegednek, így azzal szabadon rendelkeztek.
A történet afrikai résztvevője, a Dunai Repülőgépgyár Zrt. már évek óta dolgozott az etióp fővárosban, a katonai vezetőknek helikopterfelújítást végeztek, és ezen a vonalon kerülhetett végül a prototípus szerelvény Addisz-Abebába, ahol egyébként nemrég indult meg a közlekedés a város két új villamosvonalán, kínai támogatással. Egyelőre bizonytalan, hogy a magyar villamossal pontosan mit is kezdenek Afrikában, de villamosprojekt iránt a hírek szerint Kenyában is érdeklődnek.