Március elsejétől mind a 28 hibridbuszt forgalomba állítják Budapesten. Ez lesz az egyik legnagyobb ilyen flotta Európában – közölte pénteken a BKK. Az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon lehet ilyen buszokkal utazni.
A vadonatúj, Euro 6-os kibocsátási normának megfelelő, dízelmotorral és elektromos hajtással is rendelkező alacsonypadlós buszokat folyamatosan állították forgalomba Budapesten január közepétől. A BKK szerint ezek a járművek kevésbé zajosak a többi buszhoz képest és a környezetet is kevésbé terhelik.
A járművek forgalmi és műszaki paramétereiktől függően 10-20 kilométer/órás sebességig kizárólag elektromos meghajtással közlekednek. Ez azért előnyös, mert a végállomásokról illetve a megállókból zaj- és füstmentesen tudnak elindulni.
A dízelmotor csak felgyorsulás után kapcsol be, hogy segítsen a jármű hajtásában. Megállóba érkezéskor, illetve várakozáskor a dízelmotor leáll, ekkor minden kiegészítő berendezés a megtermelt, illetve a fékezéskor visszatermelt elektromossággal működik tovább. Ez a technológia a gyártói adatok szerint akár 35 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokéhoz képest.
Mivel az 5-ös, a 7-es és a 9-es vonalon a hét minden nap járnak majd hibridbuszok, felszabadulnak ezekről más alacsonypadlós, hagyományos meghajtású járművek, amelyeket a 20E, a 44-es, a 136E, a 159-es, a 196-os és a 196A-s járatokra irányítanak át.
A BKK azt szeretné, hogy 2018-ban már csak alacsonypadlós autóbuszok járjanak egész Budapesten.