Olcsó kocsik miatt zuhant a Volkswagen profitja
A vállalatcsoport bevételének több mint felét adó Volkswagen márkánál a működési eredmény 590 millió euróra esett január-március között az egy évvel korábbi 1,076 milliárdról. A társaság legfontosabb piacán, Nyugat-Európában a VW-eladások 5,8 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest.
Majdnem felére esett a Volkswagen profitja az első negyedévben elsősorban amiatt, hogy a gyenge kereslet még nagyobb árengedményekre kényszerítette a vállalatot.
A hétfőn ismertetett eredménybeszámoló szerint a vállalatcsoport 46 milliárd eurót meghaladó bevételének több mint felét adó Volkswagen márkánál a működési eredmény 590 millió euróra esett január-március között az egy évvel korábbi 1,076 milliárdról. A profitráta 2,4 százalékra mérséklődött 4,1 százalékról.
A társaság legfontosabb piacán, Nyugat-Európában a VW-eladások 5,8 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest, első ízben három év óta.
Megérezte a válságot a csoporthoz tartozó, egyébként stabil prémimummárka, az Audi is: az eladott darabszám növekedése ellenére a működési eredmény 7,3 százalékkal 1,30 milliárd euróra, az értékesítési árbevétel 5 százalékkal 11,7 milliárd euróra csökkent.
Az ugyancsak a csoporthoz tartozó spanyolországi Seat vesztesége tovább nőtt, 29 millió euróról 46 millióra.