BrandChannel Samsung 2019. október. 30. 07:30

A pénznél is többet ér a feltöltött telefon

A mobilunk működéséért sok mindenre hajlandóak vagyunk, mivel napjainkra létszükségletté vált a mindig feltöltött okostelefon. De felmerül a kérdés: Ön kinek töltené fel a telefonját a saját akkumulátorával?

A mobiltelefonok ma már sokkal többet jelentenek a felhasználók számára egyszerű kommunikációs eszköznél. A Samsung kutatása alapján a magyar emberek erősen kötődnek a készülékükhöz és tartanak akkumulátorának lemerülésétől.

Ilyen helyzetben a válaszadók 37 százaléka a pénznél is jobban örülne a felajánlott töltésnek. A felmérés háttere a Samsung legújabb okostelefonjaiban elérhető Wireless PowerShare funkció, vagyis az eszközök közötti kétirányú vezeték nélküli töltésmegosztás.

A kutatásból többek között kiderül, hogy nem szívesen osztanánk meg a telefonunk töltöttségét idegenekkel, mindössze a megkérdezettek 10 százaléka lenne nyitott erre. Míg ez az arány jóval megengedőbb, ha például családtagokról (84 százalék), vagy barátokról (65 százalék) van szó.

Ennek ellenére az ismeretlenek kisegítése „jó karmát” eredményez, a kutatás szerint ugyanis a megkérdezettek 82 százaléka valahogyan viszonozná, ha egy ismeretlen feltöltené a telefonját, például kávé- vagy italmeghívással.

Feltöltöm a telefonod = előreengedlek az ajtóban

A kutatás érdekes társadalmi jelenségeket is feltárt a telefonhasználattal, illetve Vezeték nélküli töltésmegosztással kapcsolatban, illetve a telefonhasználati etikettet illetően.

Bár az udvariasság vagy lovagiasság terén továbbra is az olyan gesztusok vezetnek, mint az előreengedés az ajtóban (a válaszadók 53 százaléka szerint) vagy a vacsora költségének átvállalása randevú esetén (a válaszadók 48 százaléka szerint), már látszik, hogy a telefontöltést is nagyfokú előzékenységként értékeljük. A megkérdezettek közel harmada ugyanis a fenti gesztusoknál jobban értékelné, ha valaki felajánlaná, hogy feltölti a telefonjukat.

Talán ez nem véletlen, hiszen napjainkban az okostelefon már olyan mértékben vált az életünk szerves részévé, hogy már szűk tíz évvel ezelőtt is arról olvashattak a hvg.hu olvasói, hogy az emberek előbb mondanának le a szexről vagy épp az alkoholfogyasztásról, mint a telefonjuk használatáról.

Azóta pedig csak tovább erősödött ez a tendencia, hiszen az elmúlt évtizedben egyrészt a technológia is sokat fejlődött, illetve a szokásaink is hozzáidomultak a zsebünkben pihenő készülékekhez.

Nem véletlen, hogy egyre több mindent intézünk okostelefonon a napi ételrendeléstől a pénzügyeink kezelésén át egészen az esti film-, vagy sorozatnézésig. Arról nem beszélve, hogy a készülékeink a legbelsőbb, legintimebb titkaink tudói, így valaki más telefonjába belenézni a legsúlyosabb árulással ér fel.

Első randin nincs…töltés

A Samsung kutatása szerint a megkérdezettek 73 százaléka nem szívesen adna a telefonja töltöttségéből egy első randin, ezt csak a harmadik találkozó alkalmával ajánlanák fel.  A 18-34 évesek 30 százaléka boldogan megosztaná akkumulátora tartalmát szíve választottjával, de csupán a megkérdezettek 5 százaléka osztaná meg a töltőjét egy ismeretlennel ebben a generációban.

Kortól függetlenül a válaszadók közel harmada kérdőjelezné meg a barátságát valakivel, ha az kérésre nem adná kölcsön a töltőjét.

Akkumulátor-szorongás sújtja az embereket

A fent említett ragaszkodás a készülékhez már-már szinte pszichológiai jelenségként is értelmezhető. Az akkumulátor-szorongás valódi jelenség: a Samsung kutatása szerint a telefonjainkhoz kötődő leggyakoribb bosszúságunk azon aggódni, hogy a készülék nem bírja ki egy töltéssel az egész napot.

A megkérdezettek 72 százaléka egyetértett azzal az állítással is, amely szerint: „szorongani kezdek, amikor a telefonom akkumulátora merülni kezd” – a legtöbben ezt akkor kezdik el érezni, amikor a készülék töltöttsége 26 százalék alá esik.

A telefon lemerülését követően a megkérdezettek 57 százaléka amiatt szorong, hogy nem tud kapcsolatba lépni a családtagjaival, 51 százalékot az zavarja, hogy nem tud reagálni a hívásokra vagy üzenetekre, 33 százalék a navigáció hiánya miatt aggódik, míg 23 százalék pedig azért, mert nem tudja használni a kamerát.

Az utolsó 1 százalék a családé

Amennyire ragaszkodunk hozzá, hogy használjuk a telefonunkat, ugyanennyire igényeljük, hogy családtagjaink, szeretteink is mindig tudják, hogy mi van velünk, még akkor is, ha a készülékünk már majdnem lemerült.

A kutatásban részt vevő válaszadók közel harmada az anyukájának küldene üzenetet arról, hogy mindjárt lemerül, 17 százalék pedig internetezésre, közösségi oldalak látogatására tartogatná a maradék 1 százaléknyi töltöttséget.