A megváltozott vásárlói szokásokból adódóan egyre inkább nő a kereslet a kényelmi termékek iránt. A széles választéknak és gyakori akcióknak köszönhetően nemcsak időt, de pénzt is spórolhatunk velük.
Felgyorsult világunkban sok egyéb mellett a vásárlói és étkezési szokásaink is átalakulóban vannak. A modern embernek egyre kevesebb ideje van, így a mindennapok során rendre keresi azokat a gyakorlatias megoldásokat, amelyek egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik az életét. Ezt az egyre meghatározóbb igényt az élelmiszeripar az úgynevezett kényelmi termékekkel igyekszik kielégíteni. Ebbe a kategóriába sorolható minden olyan készítmény, amely megkönnyíti az ételek elkészítését vagy fogyasztását. Azon túl, hogy a vásárlóknak időt takarítanak meg, előnyük még, hogy az előre adagolás miatt kevésbé pazarlóak, és anyagilag is jobban járunk az ilyen fogásokkal, mintha ugyanezeket az ételeket egy vendéglőben, kifőzdében vagy büfében kérnénk ki.
A kényelmi termékek forgalma a SPAR üzletekben is évről-évre emelkedik, a pandémia óta csaknem 50%-kal nőtt irántuk a kereslet. A kényelmi fogyasztók aránya a gyakori vásárlók között meghaladja a 20 százalékot, kutatások szerint az ilyen termékek vásárlása a 19-39 éves korosztályra a legjellemzőbb. Ők azok, akik szeretik a finom, házias ízeket, és bár az is fontos számukra, hogy mit tartalmaz az elfogyasztott étel, főzni nem szeretnének.
Több mint 20 ezer szendvics készül Üllőn
A SPAR enjoy. convenience üzemet zöldmezős beruházás keretében mintegy 1,2 milliárd forintból építette fel a vállalat. A 2018-ban átadott, a legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő, 1500 négyzetméteres üzem több mint 60 termékkel látja el SPAR-hálózatot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy naponta 4 tonna majonézes saláta és 20 ezer szendvics kerül innét a vásárlói igényeknek megfelelően országszerte az üzletekbe.
A közkedvelt franciasaláta, almás-sajtos kukoricasaláta, tojássaláta és burgonyasaláta mellett az üzem munkatársai folyamatosan új termékek fejlesztésén is dolgoznak. Így került a kínálatba az S-BUDGET majonézes roppanós répasaláta és a kenhető tojáskrém, valamint a hússaláta is. A széles termékpalettában szendvicsek, köztük a favorit tarjás bagett mellett hamburgerek, készételek és kis kiszerelésű, újrahasznosítható evőeszközzel ellátott saláták is elérhetőek a kínálatban.
Közönségkedvenc kétszemélyes tállal bővült a kínálat
A készételek iránti növekvő kereslet miatt mikrózható egytálételek – különféle tészták, pörköltek, rántott csirkemell rizzsel – is megjelentek a választékban. Az elmúlt év nagy közönségsikere pedig a kétszemélyes tál, amelyen 2-2 rántott sajt és rántott szelet, valamint zöldborsós jázmin rizs kapott helyet. A speciális táplálkozási igényekre válaszul jelent meg a kínálatban a glutén- és laktózmentes sonkás szendvics, a Veggie Vegán káposztasaláta és a Veggie Vegán kukoricasaláta. A tapasztalatok szerint egyre többen választják a gyors, de mégis minőségi készételeket, így a jövőben még több SPAR-újdonság jelenik majd meg ezen a területen.
Aki feltöltené készleteit, és ezen spórolni is szeretne, ezen az oldalon találhat további információkat.
Az oldalon elhelyezett tartalom a SPAR Magyarország megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.