BrandChannel Jobline.hu 2017. december. 18. 15:00

Így ragadd meg a kiválasztók figyelmét az ünnepek alatt!

Az év végi álláskeresés talán értelmetlennek tűnhet, de nem az, ha tudjuk, mivel vonjuk magunkra a toborzási szakemberek és a HR menedzserek figyelmét.

A Fast Company egyik külső munkatársa azt tanácsolta, hogy szüneteltessük az év végi álláskeresésünket, és más karrierépítő tevékenységet végezzünk az ünnepek körül, januárban pedig újult erővel vessük bele magunkat a megfelelő állás megtalálásába. Azonban ez nem az egyetlen lehetőség. A jelöltek gyakran feltételezik azt, hogy ilyentájt senkinek sem sürgős a megüresedett álláshelyek betöltése. Azonban nem a sürgetés hiányzik, hanem inkább a kapacitás arra, hogy ugyanolyan tempóban végezzék a munkájukat, mint az év más időszakaiban. Ennek ellenére ilyenkor is van esélyünk arra, hogy felhívjuk magunkra a figyelmüket, különösen azért, mert ilyenkor visszaesik a jelöltek közötti verseny, kevesebb önéletrajz érkezik hozzájuk, így könnyebben ki tudunk tűnni. Ezzel a négy kreatív megoldással pozitív benyomást tehetünk rájuk az év végén is.

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK                                 KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK                    PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÁLLÁSOK                                                  ÉRTÉKESÍTÉSI ÁLLÁSOK

HR-ES ÁLLÁSOK                                          SZAKMUNKÁS ÁLLÁSOK

#1. Foglald össze az előző évedet

Ha nagyszerű évet tudsz a hátad mögött, akkor add ezt a kiválasztók tudtára. Állíts össze egy „évösszefoglaló” dokumentumot, amelyben kiemeled a legfontosabb eredményeket. Különösen akkor érdemes ezzel a megoldással élned, ha pár hét már eltelt azóta, mióta feltöltötted az önéletrajzodat és a kísérő leveledet. Ezzel segíted a munkájukat abban, hogy a legfrissebb eredményeidből tudják levonni a konzekvenciát, és nem az egész szakmai előzményedből kelljen kihámozniuk, te vagy-e a megfelelő emberük.

Győződj meg arról is, hogy ne ugyanazt ismételd, amit a motivációs leveledben már leírtál. Jelölj ki olyan eredményeket, amelyek a leginkább relevánsak a keresett munka szempontjából. Ha olyan projektet indítottál el, amely rekord bevételt hozott, írd bele. Ha segítettél egy olyan technológia kifejlesztésében, amely változásokat hozott a cég üzleti tevékenységében, akkor emeld ki. Ne feledkezz meg személyes eredményeidről sem, például nagyobb sportteljesítményekről, önkéntes tevékenységedről… stb. Ez szintén sokat elárul arról, hogy ki vagy, és mit vagy hajlandó megtenni azért, hogy a kiválasztók lássák benned a potenciálisan legalkalmasabb munkaerőt.

 #2. Rögzíts egy rövid videót

Nem akarsz az írással bajlódni? Készíts egy rövid, személyes bemutatkozó videót, amelyben megemlíted, mi vonz téged a munkakörben, és miért vagy rá alkalmas. Egy professzionális, jól megvilágított környezetben készítsd el a felvételt, és rögzíts magad közvetlenül az asztali vagy a laptop kamerájáról. Ha ezt az opciót választod, egyszerűen csak mutasd be magad, és magyarázd el röviden, mit tennél le az asztalra, ha felvételt nyernél a céghez. Említsd meg minden újonnan szerzett képességedet, a legutóbbi munkahelyi eredményeket vagy promóciókat. Akkor jársz el a legjobban, ha a videód 60 másodpercnél nem hosszabb.

 #3. Kínálj nekik egy „Ezt mondták rólam” szekciót is

A fejvadászok – különösen a felvételi folyamat vége felé – szinte mindig felkeresik a volt munkáltatót azért, hogy biztosak legyenek benne, nem tévednek nagyot a választásukkal. Ennek ellenére, már a folyamat elején megkönnyíthetjük a dolgukat azzal, ha referenciát kínálunk nekik, hiszen a szakmai ajánlások csökkentik a bérleti hibák kockázatát.

A következőt csináld: kérj meg három-négy szakembert, akik jól ismernek téged, és hajlandóak egy rövid ismertetőt írni rólad, hangsúlyozva azt, miért te vagy az ideális jelölt az adott munkakörre. Lehetőleg mindegyik más és más témára összpontosítson: az egyik a vezetői képességeidre, a másik a felelősségteljes munkavégzésedre… stb. Ez a néhány ajánló egy teljes és kerek képet fog festeni rólad. Minden leírást tegyél idézőjelbe, és írd oda milyen cégtől, milyen pozícióban lévő személytől származik.

Szeretnéd fenntartani a HR-esek figyelmét az ünnepi időszakban is? Hozz létre egy elektronikus képeslapot, amelyet elküldhetsz nekik. Több tucat webhely és szolgáltatás rendelkezik, amely e-kártya sablonokat tartalmaz, de bármelyiket is választod, vigyázz a vallásos vonatkozású üzenetekkel. Ne gondold túl, hiszen ezzel csupán az a célod, hogy tudják, érdekel az állás, és nyitott vagy az együttműködésre.

 

A Fast Company cikke nyomán