Nem ez az első alkalom, hogy a Samsung-gyár környékén kimutatták a vegyületet, korábban a gödi kutakban és a levegőben is előfordult.
Akkumulátorgyártáshoz használt, magzatkárosító oldószert találtak a gödi Samsung-gyár mellett kiömlő szennyvízben – írja a Greenpeace csütörtöki sajtóközleménye. A környezetvédő civileket a helyi Göd-ÉRT Egyesület értesítette február 21-én arról, hogy a gödi akkumulátorgyár mellett csőtörés miatt szennyvíz ömlik ki a környezetbe. A csőtörést ugyan elhárították, a szennyvíz azonban kiterjedt tócsákban a közeli termőföldön maradt.
A helyi civilek a frissen kifolyó vízből, a Greenpeace pedig, a mellette lévő szántóföldről vett mintákat, amelyeket laboratóriumi vizsgálatra küldték. A vizsgálatok mindkét mintában
200 mikrogamm/liter magzatkárosító NMP-oldószert mutattak ki.
Az nem nyilvános, hogy pontosan mely vízvezetékben történt csőtörés, azonban az EU-ban csak külön engedéllyel használható vegyületet akkumulátorgyártáshoz is használják. Az eset kapcsán a Greenpeace a DMRV Duna Menti Regionális Vízmű Zrt-hez, a katasztrófavédelemhez, a Pest Vármegyei Kormányhivatalhoz, illetve Göd Város Önkormányzatához is adatigényléssel fordult, hogy kiderítsék a szennyezés forrását.
A gödi Samsung-gyárban is használt szennyező anyagokat már többször kimutatták a környéken, 2022-ben a gödi kutakban találták meg a most is a környezetbe jutó anyagot, nemrég pedig a gödi levegőben is kimutatták azt. A csőtörésekkel is volt már gondja a Samsung-gyárnak, tavaly novemberben Vácon sérült meg a gyár egyik szennyvízvezetéke, a vízmű szerint akkor szennyvíz nem szivárgott ki.
Borítóképünk illusztráció.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában
A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.