Az IKEA felméréséből az is kiderült, hogy a magyarok szerint a magáncégek fő feladata a környezetvédelem népszerűsítése.
A megkérdezett magyarok fele nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal, EGD), amelynek célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon. A kezdeményezés neve 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk – ismertette felmérése eredményeit az IKEA. A kutatásból az is kiderült, hogy azok közül, akik hallottak már az EGD-ről, a középkorúak vannak a legkevésbé tisztában azzal, miről is szól.
Arról már pontosabb képük van a magyaroknak, hogyan kellene előrelépni a környezetvédelemben: 60 százalékuk szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk benne, valamint a zöld megújulás népszerűsítésében is. Felük pedig úgy látja, hogy a koronavírus-járvány után a zöld megállapodás vállalásait figyelembe véve kellene újraépíteni a gazdaságot.
A megállapodás szerint felül kell vizsgálni a jelenlegi törvényeket a klímavédelem szempontjából, és új jogszabályokat szükséges bevezetni a körkörös gazdasággal, az épületek korszerűsítésével, a biológiai sokféleséggel, a gazdálkodással és az innovációval kapcsolatban. A kezdeményezésben foglaltaknak az IKEA is igyekszik eleget tenni; közleményükben azt írták, hogy az EGD céljai innovatív megoldásokra inspirálják őket.
A cég 2030-ra teljes mértékben körkörös és klímapozitív működésű vállalattá akar válni, és el akarja érni az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentését abszolút értékben, a saját növekedésétől függetlenül.
Ehhez új kezdeményezéseket terveznek bevezetni, kibővítenék például a Magyarországon most bevezetett A bútorok második élete néven futó szolgáltatásukat, és a régi bútorok megjavítására is szeretnének megoldást találni. Ez segíthetne abban, hogy a vásárlói átállhassanak a lineárisról a körkörös gazdaságra.
A körkörös és klímasemleges gazdaság népszerűsítése mellett dolgoznak majd a megújuló energiával kapcsolatos megoldások fejlesztésén és az energiahatékonyság növelésén, azon, hogy zéró kibocsátású közlekedésre váltsanak, és igyekeznek kiküszöbölni a levegő, a víz és a talaj szennyezését is.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Ezúttal szivárványszínű táskákkal üzen az IKEA
Használt bútorokat vesz meg és ad el újra az IKEA
Higgyünk MI-Sachának? Nem tesz jót a Netflix kreatív filmjének a mesterséges intelligencia
A fejlett világban az emberek a szükségleteiknél többet vásárolnak. Miért viselkednek így, és milyen következményei vannak a túlfogyasztásnak? – erről szól a Netflix dokumentumfilmje, amelyben jelentős szerepet kap a mesterséges intelligencia.