Az elmúlt hónapokban átszámítva négyezer milliárd forint feletti összeg ment el a különböző választásokra az Egyesült Államokban.
Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése – derült ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.
- Hirdetésekre Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden kampánya során 880 millió dollár (334 milliárd forint) ment el, míg Donald Trump esetében 425 millió dollár (161 milliárd forint).
- A demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt (684 milliárd forint) költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt (532 milliárd forint) fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.
- Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte, amiből 1,4 milliárd dollárt (532 milliárd forint) a demokrata, míg 1,2 milliárdot (456 milliárd forint) a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.
- A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.
- A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt.
A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.
Donald Trump végül mind a hét csatatérállamban győzni tudott, és a szavazatok többségét is megszerezte.