33 százalékkal fizetnek többet, mint amennyi a cég értéke.
A többek közt az M&M’st és a Snickerst is magáénak tudó édességóriás, a Mars szerdán bejelentette, hogy 36 milliárd dollárért (mai árfolyamon közel 13 ezer milliárd forint) felvásárolja a Cheez-It és Pringles márkákat is gyártó Kellanovát. Ezzel egy cég alá kerül a Mars, a Twix, a Bounty és a Milky Way, illetve az USA-ban rendkívül népszerű Pop-Tarts, Rice Krispies Treats és Eggo fagyasztott gofri is.
Az üzlet egyik érdekessége, hogy akkor kötik meg, amikor a nagy cégek, a Kraft Heinz, a Mondelez és a Hershey eladásai csökkennek, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket választják a drágább, márkázott termékek helyett.
A Mars részvényenként 83,50 dollárt fizet a Kellanováért, ami körülbelül 33 százalékos prémiumot jelent a Kellanova augusztus 2-i záróárfolyamához képest. A Kellanova részvényei mintegy 8 százalékkal, 80,45 dollárra emelkedtek a tőzsdei nyitás előtt, így a Reuters számítása szerint a vállalat piaci értéke 28,58 milliárd dollárra nőtt.
A Kellanova, amely tavaly októberben vált külön a WK Kelloggtól, főként sós nasikkal foglalkozik, és gabonapelyheket értékesít Észak-Amerikán kívül. Jogi szakértők szerint az üzlet valószínűleg nem ütközik jelentős versenyjogi akadályokba, mivel a két cég kínálata alig fedi egymást.
Az üzlet várhatóan 2025 első felében lezárul.