Az USA pedig megsemmisített tíz húszi drónt és egy drónindító állomást is.
A jemeni húszi lázadók azt állítják, hogy egy amerikai üzemeltetésű kereskedelmi hajó ellen hajtottak végre rakétatámadást a Vörös-tengeren.
Közben az USA újabb légicsapásokat indított Jemenben, célba véve 10 drónt, amelyek veszélyt jelentettek a térségben lévő kereskedelmi hajókra és amerikai hadihajókra. Az amerikai hadsereg központi parancsnokságának közleménye szerint a húszik egyik szárazföldi drónindító állomásával együtt mind a tíz drónt megsemmisítették.
Azt is bejelentették, hogy az iráni gyártmányú drónok lelövése mellett a térségben állomásozó USS Carney romboló megsemmisített egy, a húszik által fellőtt, hajók ellen bevethető rakétát is, illetve az Ádeni-öböl térségében támadást intéztek egy húszi bázis ellen is, mely „fenyegetést jelentett a térségen áthaladó amerikai kereskedelmi és hadihajókra nézve”.
A BBC szerint egy hajózásbiztonsági cég korábban azt közölte, hogy egy, a jemeni Áden kikötőjétől délre közlekedő hajó robbanást jelentett a fedélzetén, de nem nevezte meg a hajót.
A húszi lázadók által megnevezett konténerszállító hajó a KOI, amelyről a Reuters azt írja, hogy valójában libériai zászló alatt közlekedik, és a brit székhelyű Oceonix Services üzemelteti. Ugyanennek a cégnek a flottájához tartozik a Marlin Luanda olajszállító tartályhajó is, amelyet szombaton rakéta rongált meg.
A húszik kezén lévő al-Maszíra televízió azt jelentette, hogy az amerikai–brit erők támadást intéztek Hodeida kikötőváros ellen.
A húszik minden izraeli, amerikai és brit hajót legitim célpontnak tekintenek, amióta Izrael a tavaly októberi terrortámadásokat követően háborút indított a Hamász ellen a Gázai övezetben.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia rakétaállásokat vett célba a húszik ellen, ami a két ország szerint a kereskedelem védelmét szolgálja.
Hogy lesz Nike cipő a boltokban? Bemutatjuk, hogyan hatnak a ruhaiparra a húszik támadásai
Az Ázsiában gyártott holmik alapból a Vörös-tengeren áthajózva kerülnek Európa és az amerikai keleti part üzleteibe. Ehelyett most a hajók biztonsági okokból megkerülik Afrikát, ami akár kéthetes késést is jelenthet, és jóval többe kerül. A megoldási lehetőségek pedig még drágábbak, egyes multiknak már meg sem érik.