Világ hvg.hu 2020. február. 03. 18:31

Többórás körözés után hajtott végre kényszerleszállást egy Boeing 767-es Madridban

A Boeing 767-300-as Madridból Torontóba indult, de a felszállásnál megsérült a futómű egy része, és a pilóta motorproblémát is jelentett. Visszafordult, és többórás keringés után végül sikeresen landolt a spanyol fővárosban.

Fél órával felszállás után visszafordult az Air Canada Madridból Torontóba tartó gépe, miután a pilóta motorproblémát jelentett, és a futómű egy része is megsérült. A társaság AC837-es járata Madridtól délkeletre kezdett körözni, hogy a kényszerleszállás előtt elégesse a leszállásnál veszélyessé váló üzemanyagot. Erre azért van szükség, hogy a landoláskor a lehető legkisebb terhelés érje a futóművet. Mivel a járat Torontóba ment volna, két óránál is több időbe telt, míg kiürült a kerozin.

Flightradar

A gép 2300 méter és 800 méteres magasság között repült körözés közben. A Boeingen 128 utas és a személyzet tartózkodott.

Az El País azt írja, hogy a futóműnek csak egy kereke rongálódott meg, ezért eleve azt valószínűsítette, hogy a gép sikeresen le fog szállni, a pilóta ezt az utasokkal is közölte. Időközben felszállt egy F18-as vadászgép is, hogy a levegőben vizsgálja a repülőt, amely egyébként több mint harmincéves, 1989-ben indult először útnak.

Az egyik kifutópályát a leszállás megkezdése előtt kiürítették a madridi Barajas repülőtéren.

A gép végül negyed 8 előtt pár perccel sikeresen földet ért a reptéren. Az El Pais élő videója szerint a gép rendben landolt, és amint leszállt, tűzoltóautók közelítették meg.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.