Míg az Alternatíva Németországnak (AfD) nevű szélsőjobboldali párt a választók 11-15 százalékának támogatására számíthat, a Facebook közösségi oldalon megosztott, pártpolitikai tartalmú posztok 85 százaléka köthető a populista párthoz.
Az amerikai szociológus, Trevor Davis által elkészített, s a Der Spiegel című német hírmagazinban közzétett tanulmány szerint az AfD 1,8 millió megosztást ért el, míg a második helyen álló baloldali párt, a Bal 75 ezernél, a Zöldpárt pedig 67 ezer megosztásnál tart. „Ez hatalmas, és nagyon aggasztó aránytalanság” – értékelte az eredményt Davis, aki szerint a hatalmas különbség azt jelenti, hogy az AfD üzenetei jóval nagyobb számban érhetőek el a közösségi oldalakon.
A különféle német pártok nem csak egy Facebook-oldallal vannak jelen a közösségi oldalon: a különböző szintű pártszervezetek, illetve a tisztségviselők mind működtetnek saját oldalt. Az AfD itt is – igaz kicsi – előnyben van: a pártnak 1500 Facebook-oldala van, míg a második helyen álló szociáldemokrata pártnak 1400. Davis szerint az AfD Németország első Facebook-pártja, a politikai tömörülés a közösségi oldal segítségével építette ki struktúráját. Az elemzés szerint az AfD sikerének egyik titka az, hogy posztjai általában érzelmekkel telítettek, s ezek a bejegyzések általában jóval nagyobb visszhangra számíthatnak, mint a pénzügyekkel vagy a kultúrával foglakozó posztok. A másik magyarázat az lehet, hogy az AfD a többi pártnál jóval több fényképet posztol: hetente átlagosan négyezret, míg a többi párt legfeljebb ezret-ezret.