Világ MTI 2019. február. 28. 16:09

Ittas volt a kapitány, a kikötő hídjába hajtott a teherhajó

Egy orosz teherhajó nekihajtott a dél-koreai Puszan kikötőjén átívelő Gvangan-hídnak csütörtökön – jelentette a Yonhap dél-koreai hírügynökség, és közzétett egy videófelvételt is a történtekről.

A felvételen látható, ahogy a hajó elülső felépítménye a hídnak csapódik, majd eldől, miközben az autósok pánikszerűen lefékeznek a nem mindennapi látvány hatására. A videón úgy látszik, a híd egyes elemei is a hajóra zuhannak, amely hátramenetbe kapcsolva próbált elhajózni.

A Yonhap beszámolója szerint az incidensnek nem voltak sérültjei.

A kétszintes híd alsó része megrongálódott, ezért elővigyázatossági okokból azt lezárták.

A a dél-koreai parti őrség szerint a mintegy hatezer tonnás Seagrand nevű hajó kapitánya erősen ittas állapotban volt. A hatóság 0,86 ezrelékes véralkohol szintet állapított meg nála, a dél-koreai jog szerint ugyanakkor a 0,3 ezrelékes szint felett már ittas vezetésnek számít a hajóvezetés. Azt egyelőre nem tudni, hogy a baleset idején a kapitány a kormányrúdnál állt-e. Az sem világos, hogy a hajó miért tartott a híd felé, mivel az ellenkező irányba kellett volna haladnia.

A hatóságok szerint a teherhajó egy lehorgonyzott kirándulóhajónak is nekiütközött a kikötőben negyven perccel azelőtt, hogy a hídnak hajtott volna.

A Seagrand szerdán érkezett Puszanba, a világ 5. legforgalmasabb árukikötőjébe, ahol 1495 tonna vascsövet rakodott ki. A hajó 1415 tonna acéltekerccsel indult volna tovább Vlagyivosztokba csütörtökön.

A 7,4 kilométer hosszú Gvangan-híd Dél-Korea második legnagyobb városának egyik látványossága, az éjszakai kivilágítása miatt turisták körében is népszerűségnek örvend.
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.