Világ hvg.hu/MTI 2018. szeptember. 05. 09:14

Nőtt a Japánban pusztító tájfun áldozatainak száma

A hatóságok már 11 halálesetről tudnak.

Tizenegyre emelkedett szerdára a Dzsebi névre keresztelt japán tájfun halálos áldozatainak száma. A pusztító vihar miatt eddig több mint 340-en megsebesültek, és hatalmas károk keletkeztek az ország infrastruktúrájában is.

A legnagyobb pusztítást Oszaka prefektúra területén tapasztalták: az Oszakai-öbölben egy tanker egy hídnak ütközött, Kiotóban a vasúti pályaudvar tetejének egy részét leszakította a szél.

A víz elöntötte a Kanszai Nemzetközi Repülőtér egyik kifutópályáját, és egyik terminálépületének alagsorát is, a legfrissebb hírek szerint mintegy ötezer ember rekedt bent. Szerdán már csaknem kétszáz járatot töröltek, ami harmincezer embert érint. Kanszai és Kobe városok repülőtere között három gyorsnaszád szállította az ott rekedteket, körülbelül negyedóránként egyszerre százhúsz utast. Az AFP szerint a vasúti forgalom már helyreállt az érintett területeken.

A Dzsebi a helyiek szerint az elmúlt 25 év legsúlyosabb tájfunja. Japánban már eddig is ítéletidő pusztított: a heves esőzések következtében kialakult áradások miatt szombaton mintegy 27 ezer embernek kellett elhagynia az otthonát az ország középső és északkeleti részén. Júliusban a természeti katasztrófák több mint 200 ember halálát okozták.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.