Világ hvg.hu/MTI 2018. február. 11. 13:40

Lezuhant egy orosz utasszállító repülőgép Moszkva közelében

A 65 utasnak és a hatfős személyzetnek nem volt esélye a túlélésre.

Lezuhant Moszkva közelében a Szaratovszkije Avialinyii orosz légitársaság egy utasszállító repülőgépe, fedélzetén 71 emberrel. A 65 utasnak és a hatfős személyzetnek a BBC által idézett orosz repülési szakemberek szerint semmi esélyük sem volt arra, hogy túléljék a katasztrófát. Később Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter és a moszkvai régióközi közlekedési ügyészség egybehangzóan közölte, hogy a Ramenszkojei járásban, Styepanovszkaja falu környékén bekövetkezett szerencsétlenségnek nincsenek túlélői. A belföldi járatot teljesítő repülőgép törzse a helyszínen készült videofelvételek tanúsága szerint darabokra tört és szétszóródott.

Az Interfax szemtanúkat idézett, akik szerint a repülőgép már égett, amikor lezuhant, amit azonban hivatalosan nem erősítettek meg. A helyszínre vezényelt mentőalakulatok munkáját hátráltatja az elmúlt napokban jelentősen megvastagodott hóréteg, a terep felderítéséhez drónokat is alkalmaztak. A gép fekete dobozainak megtalálásáról egyelőre nem hangzott el bejelentés.

Videó a lezuhant repülő szétszóródott darabjairól

(null)

A gép az orosz fővárosból a kazah határ közelében lévő Orszk városba tartott. Az AN-148-as már két perccel az után eltűnt a radarképernyőkről, hogy elhagyta a domogyedovói repülőteret. Az utasok túlnyomó többsége a kazah határ menti Orenburg megyében lakott, ahol Orszk is található. A város repülőterén pszichológusok próbálják meg megnyugtatni a hozzátartozókat.

A gép a repülőket követő honlap alapján 11.27-kor (magyar idő szerint 12.27-kor) 991 méteren, 617 km/óras sebességgel repült, amikor eltűnt a radarokról a jelzett helyen.

A katasztrófa okának megállapítására a kiemelt ügyekben eljáró Nyomozó Bizottság (SZK) központi apparátusa indított vizsgálatot, a légiközlekedés biztonsági szabályai megsértésének gyanújával. Az ügyészség megkezdte az ügyeletes légiirányítók kihallgatását. A meteorológiai szolgálat szerint az időjárási feltételek kedvezőek voltak, ezért azok nem idézhették elő a balesetet. A hatóságok ugyanakkor a lehetséges okok közül nem zárták ki ezt a lehetőséget, mint ahogy a személyzet hibáját, vagy a műszaki meghibásodást sem.

Vlagyimir Putyin orosz elnök részvétét nyilvánította az áldozatok hozzátartozóinak, és a szerencsétlenség miatt elhalasztotta Szaranszkba tervezett belföldi útját. Az elnök elrendelte egy kormánybizottság felállítását az katasztrófa kivizsgálására, amelynek élére Dmitrij Medvegyev miniszterelnök Makszim Szokolovot nevezte ki.

Az 1994-ben létrehozott Szaratovszkije Avialinyii öt An-148-100-as, hét Jak-42-es és két Embraer-190-es típusú repülőgépet üzemeltetett belföldi útvonalakon, valamint nemzetközi charterjáratokra. A lezuhant gép 2010-ben készült a voronyezsi repülőgépgyárban, az Aeroflot leányvállalataként működő Rosszija légitársaság számára.

A szaratovi központú cég tavaly februárban állította üzembe az An-148-ast. A légitársaságnál a légiközlekedés-felügyelet rendkívüli vizsgálatot kezdeményezett. A Szaratovszkije Avialinyii közölte, hogy a gép műszaki állapotával kapcsolatban nem merültek fel kifogások, a személyzet pedig tapasztalt volt.

Az ukrán Antonov vállalat licence alapján Oroszországban is gyártott An-148-asokat egyébként az orosz felső vezetés és a szakszolgálatok szállítására is alkalmazzák.

Ugyancsak a BBC információja, hogy a Szaratovszkije Avialinyiit 2015-ben eltiltották a nemzetközi repülésektől, mert egy váratlan ellenrőzés során illetéktelen személyt találtak egy gépe pilótafülkéjében. Miután a társaság megszigorította a szabályzatot, a tilalmat feloldották.

Oroszországon kívül a Szaratovszkije Avialinyii gépei Grúziába és Örményországba is repülnek.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.