2017. február. 03. 19:52 MTI Utolsó frissítés: 2017. február. 03. 19:49 Világ

Még mindig nem tudni, hogy mi okozta 13 erasmusos diák halálát

Nem aludt el a volánnál - ezt vallotta az ampostai bíróságon pénteken annak az autóbusznak a vezetője, amelynek tavaly márciusi spanyolországi balesetében 13 külföldi diáklány vesztette életét és 34-en megsérültek, köztük egy magyar egyetemista.

Az ügyet tavaly novemberben már lezárta a bíróság azzal, hogy a sofőr nem felelős a tragédiáért, mivel a nyomozáskor feltárt bizonyítékok szerint minden előírást és szabályt betartott, nem hajtott gyorsan, stabilan vezetett, negatív volt az alkohol- és a drogtesztje, kellően pihent volt, és mobiltelefont sem használt vezetéskor.

Az ügyészség azonban kifogásolta, hogy az eljárás során nem hallgatták meg a sofőrt, így a fellebbezésnek helyt adva, a bíróság elrendelte az ügy folytatását egy új bíróval.

A 62 éves sofőr vallomásában hangsúlyozta: egyáltalán nem volt álmos vezetés közben és nem aludt el a volánnál. Elmondta, hogy nem emlékszik jól a baleset körülményeire, de arra igen, hogy egy adott pillanatban elveszítette az irányítást a jármű hátsó része felett.

Arra is emlékszik, hogy a baleset előtt esett az eső - tette még hozzá.

A férfi vallomását követően szabadon távozhatott a bíróságról.

A diákcsoport 5 buszból álló konvoja március 20-án hajnalban Valenciából Barcelonába tartott, a négy barcelonai egyetemen Erasmus program keretében tanuló, különböző nemzetiségű hallgatókkal, akik előző este részt vettek a Fallas elnevezésű, hagyományos tűzijátékünnepen.

Az AP7-es autópályán reggel hat óra körül, nagyjából az út felénél, a jármű előbb az autópálya jobb, majd bal szélére sodródott, áttörte a szemközti sztrádaszakaszt elválasztó szalagkorlátot, és az oldalára borult. Ezután egy személyautó frontálisan belerohant.

A balesetben 6 ország diákjai vesztették életüket, 7 olasz, 2 német, 1 román, 1 osztrák, 1 francia és 1 üzbegisztáni diáklány. A legfiatalabb halálos áldozat 19 éves, a legidősebb 25 volt.

A nyomozás kizárta a műszaki hibát, a baleset okát nem sikerült megállapítani.

Spanyolországban 2007 óta kötelező bekötni a biztonsági övet az autópályán haladó buszok utasainak, arra a sofőrnek kötelessége figyelmeztetni őket, de nem kérheti számon, ha valaki ennek ellenére mégsem teszi meg.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.