2015. augusztus. 18. 15:09 MTI Utolsó frissítés: 2015. augusztus. 18. 15:10 Világ

Indonézi légi katasztrófa: Hosszú a Trigana Air szégyenlistája

Csaknem húsz súlyos balesete volt már az indonéz Trigana Air légitársaságnak, amelynek ATR42-300-as típusú repülőgépe vasárnap zuhant le az indonéziai Oksibiltől 12 kilométerre. A balesetet senki sem élte túl.

A Flightglobal légügyi szaklap összesítése szerint a légitársaság megalakulása, 1992 óta összesen 19 súlyos baleset történt a gépeikkel, amelyekben 14 utas és a hajózó személyzet kilenc tagja halt meg. A legsúlyosabb eset 2006 novemberében történt, amikor egy de Havilland Canada DHC-6-osuk a Gergaji-hegybe csapódott, ott kilenc utas és a személyzet 3 tagja halt meg.

Idén is volt már balesete a légitársaságnak: januárban egy másik DHC-6-os pilótái elvesztették uralmukat a gép fölött leszállás közben és kisodródtak az Enarotali repülőtér futópályájáról. A balesetben senki sem sérült meg.

A légitársaság 19 gépe rongálódott, vagy semmisült meg balesetekben: egy Antonov An-72-es, két ATR42-300-as, 13 DHC-6-os és három Fokker F27-es. Ezek az Antonovot leszámítva mind légcsavaros repülőgépek.

A magántulajdonban lévő Trigana Air 15 repülőgépet üzemeltet, kilenc ATR-t és hat Boeing 737-est, főleg regionális járatokat. A társaságtól az unió 2007-ben megvonta az uniós repülési jogosultságot.

Az ATR42-es az olasz-francia gyártó (amelyben 50 százalék részesedése van az Airbusnak) kisebb regionális, turbólégcsavaros repülőgépe, amely a baleset napján pontosan 31 éve, 1984-ben szállt fel először, 2014 decemberéig összesen 436-ot gyártottak belőle. A Pratt and Whittney hajtóművekkel felszerelt 42-es típus változattól függően 42-52 utast tud szállítani, 22 méter hosszú, szárnyfesztávolsága 24 méter, utazósebessége 490-550 kilométer óránként.

A géppel több baleset történt, ezekben 2014-ig összesen 23-an haltak meg, a legsúlyosabb a múlt vasárnapi baleset volt.

 

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.