A hírt a malajziai kormányfő jelentette be. A Réunionnál megtalált alkatrészt Franciaországban vizsgálták meg, és szakértők szerint már biztos, hogy a flaperon (csűrőlap) a tavaly márciusban eltűnt géphez tartozott.
A tavaly eltűnt malajziai utasszállító repülőgéphez tartozott az a roncsdarab, amelyet az indiai-óceáni Réunion szigetén találtak meg a napokban - jelentette be Najib Razak malajziai kormányfő helyi idő szerint csütörtökön.
A flaperonnak nevezett alkatrészt Réunion szigeténél találták meg, és a franciaországi Toulouse-ba szállították laboratóriumi vizsgálatokra. A francia, ausztrált, malajziai szakértőkből, valamint a Boeing képviselőiből álló csapat megállapította, hogy valóban a tavaly márciusban eltűnt Boeing darabjáról van szó - írta a New York Times.
Franciaországban jelen pillanatban is sajtótájékoztatón ismertetik az ügy részleteit.
Fékszárnyat dobott ki a tenger
A szóban forgó, közel kétméteres szárnyalkatrészt a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg múlt szerdán Saint-André de La Réunionnál. A rajta talált kódszám igazolta azokat a feltételezéseket, hogy egy Boeing 777-es repülőgépről való, vagyis ugyanolyan típusú gépről, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el a térségben.
Szakértők egybehangzó véleménye szerint a fékszárnyként is működő csűrőlapot (flaperon) mosta a partra a tenger. Olyan, mozgatható szárnydarabról van szó, amely közvetlenül a szárny kilépő élén, a gép törzse mellett található.
Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal egyik illetékese múlt szombaton azt közölte, egyre biztosabb abban, hogy a roncsdarab az eltűnt MH370-es járatról való, mert nem rögzítettek más olyan esetet, amikor egy Boeing 777-es elveszítette flaperonját. Hozzátette ugyanakkor, hogy a gépdarab megtalálása nem segít a katasztrófa helyszínének megállapításában, mert az elmúlt 16-17 hónap alatt a tengerben sodródó gépdarabok meglehetősen nagy területen szóródhattak szét az Indiai-óceánon.
Rejtély maradt a gép sorsa
A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépének eltűnése a polgári légiközlekedés történetének egyik legnagyobb talánya. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.