2015. január. 04. 18:20 MTI Utolsó frissítés: 2015. január. 04. 18:01 Világ

Lezuhant maláj gép: Rossz idő nehezíti a kutatást

A rossz időjárás miatt akadozott a Jávai-tengerbe zuhant utasszállító maradványai és a katasztrófa áldozatai utáni kutatás vasárnap. Az indonéz hatóságok egyelőre nem érzékelték a gép fekete dobozának jelzéseit.

Az indonéziai kutatócsoportot vezetője közölte: az időjárás nem tette lehetővé, hogy a búvárok megközelítsék azt a tenger alatti területet, ahol a hatóságok hanglokátorral megtalálták a lezuhant gép roncsait, összesen hat nagyobb törzsdarabot, amelyek közül a legnagyobb 18 méter hosszú és 5,4 méter széles.

A gép fekete doboza valószínűleg nem lehet messze a megtalált roncsoktól, de a hajók még nem észlelték a jelzéseit. A kutatócsoport egyik tagja szerint a gép farokrésze, amelyben a fekete dobozok vannak, vélhetően elvált a törzstől.

Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a felszállás után 42 perccel szakadt meg a géppel, amikor az Airbus a Jávai-tenger fölött, a borneói Kalimantan és Jáva között repült.

Az indonéziai meteorológiai szolgálat vasárnap közzétett elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő. A legvalószínűbb magyarázat az, hogy lejegesedtek és meghibásodtak a hajtóművek, miután a gép berepült egy viharfelhőbe.

A gép lezuhanása óta harmincnégy holttestet találtak meg a tengerben, közülük egyeseket ülésükbe csatolva. Bambang Soelistyo vasárnap azt mondta: úgy vélik, hogy a holttestek nagy része a korábban megtalált nagyobb törzsdarabokban lehet.

Az elmúlt napokban folyamatosan erős hullámzás és szél akadályozta a kutatást. A műveletben 20 repülő és helikopter, valamint 27 indonéz, japán, szingapúri, maláj és amerikai hajó vesz részt.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.