Magyar pornófilmből származik az a felvétel, amely az Iszlám Állam terroristáinak propagandaanyaga szerint azt ábrázolja, hogy "az iraki-szíriai hadsereg mészárosai" egy szunnita nővel erőszakoskodnak – ezt írták az amerikai külügyminisztérium ellenpropaganda központjának Twitter-oldalán.
A dzsihadisták a propagandaanyagban három fotót közöltek, amelyek szerintük a békés szunnita lakosság elleni atrocitásokat ábrázolják.
#IslamicState is the SOLE SAVIOUR of millions of Sunni muslims against Iraqi-Syria Army butchers pic.twitter.com/5vZTPRUBNq
— State of Islam (@Dawla__accountt) 2014. november 17.
"A középső fotót egy magyar pornóból vették. Hagyják abba a hamis fotók felhasználását ahhoz, hogy veszett ügyük támogatására bírják az embereket" – hangzott a Twitteren közzétett külügyi üzenet.
.@Dawla__accountt The middle photo is taken from Hungarian porn. Stop using fake photos to “trick” people into supporting your lost cause.
— Think AgainTurn Away (@ThinkAgain_DOS) 2014. november 18.
Az amerikai diplomáciai tárca ellenpropaganda-Twitter-fiókjának neve Think Again Turn Away, azaz Gondold meg, utasítsd el. A fiók olyan nők és gyerekek ügyeivel foglalkozik, akiknek az Iszlám Állam valamilyen módon ártott.
Az amerikai külügyminisztérium Barack Obama utasítására 2011-ben hozta létre a Stratégiai Terrorelhárítási Kommunikációs Központot, amelynek az a feladata, hogy ellenpropagandát dolgozzon ki az interneten megjelenő radikális anyagokkal szemben. Az intézmény évi 6 millió dolláros költségvetéssel és körülbelül kéttucatnyi munkatárssal működik.
A központ Richard Stengelnek, a nyilvános diplomáciáért és közkapcsolatokért felelős államtitkárnak, a Time magazin volt felelős szerkesztőjének tartozik elszámolással. Arab, urdu, szomáli és angol nyelven igyekszik cáfolni az iszlamisták állításait.
A csoportnak 15 arab, négy urdu, két szomáli és két angol nyelven dolgozó munkatársa van. A Twittertől a YouTube-on át a jemeni online törzsi fórumokig szinte minden oldalt figyelnek.
Alberto Fernandez volt nagykövet, a központ koordinátora a Time magazinnak szeptemberben azt mondta, hogy a központ üzeneteivel nem a szélsőségeseket célozza meg, hanem azokat, akiket azok befolyásolni igyekeznek, de még nem váltak terroristává.
Amerikai szakértők szerint az al-Kaida iraki szárnya volt az első szélsőséges szervezet, amely az internetet igazán hatékonyan tudta alkalmazni propagandacélokra, az Iszlám Állam pedig azt új szintre emelte. Az Iszlám Állam saját okostelefon-alkalmazást és al-Hajat Médiaközpont néven saját propagandaszervezetet hozott létre, amely a dzsihádot dicsőítő videoanyagokat gyárt.
Az Iszlám Állam a becslések szerint eddig körülbelül 100 amerikai állampolgárt tudott a harcosai közé hívni.
A propagandaanyagban felhasznált kép valószínűleg egy azok közül, amelyek tíz évvel ezelőtt több arab internetes oldalon jelentek meg azzal az állítással, hogy azokon iraki nőket megerőszakoló amerikai katonák láthatóak. Ezek közül akkor a Boston Globe is közölt néhányat, de kiderült róluk, hogy egy háborús tematikájú pornóoldalról származtak, amelyet egy magyar cég jegyeztetett be.