2012. december. 04. 20:59 indohaz.hu Utolsó frissítés: 2012. december. 04. 20:52 Világ

Visszatérnek a trolik Veronába

Újra járnak majd trolibuszok Veronában: az észak-olaszországi városban a tervek szerint csaknem 24 kilométeres hálózatot építenek, és 37 korszerű járművet vásárolnak, amelyek önjáró üzemmódban is képesek működni – derül ki az Indóház.hu cikkéből.

A Wikipedia szócikke szerint Veronában már jártak korábban is trolik, méghozzá 1933-tól 1977-ig. 2015-re négy vonalat alakítanának ki úgy, hogy a két fővonalból ágazna ki még két másik.

Veronába 37 csuklós Citea nevű trolit vásárolnának, amelyet teljesen új fejlesztésűek. A történelmi belvárosban nem lesz felsővezeték, ott a járművek Euro VI-os környezetvédelmi normájú dízelmotorját használják majd. A trolikat szuperkondenzátorral is felszerelik, így a fékezési energiát nem a hálózatba, hanem ezekbe táplálják vissza, ami hatékonyabb energiafelhasználást, kisebb fogyasztást eredményez.

A négyajtós Citeák 18 méter hosszúak lesznek, és teljesen alacsonypadlósok. A megállóba való beállást egy automatikus iránytartó rendszer segíti, így a peron szegélye és a jármű küszöbe közötti távolság legfeljebb öt centiméter lesz majd. A trolikhoz akadálymentes megállókat építenek, amelyekbe audiovizuális utastájékoztató rendszert telepítenek.

A  metrobus nevű beruházás összköltsége körülbelül 120 millió euró, amelynek 40 százalékát a helyi közlekedési vállalat, 60 százalékát pedig az állam fizeti – olvasható a cikkben.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.