Újabb blamázs az erdélyi autópálya-építésben
Felbonthatják az Arad-Nagylak autópálya-szakaszra vonatkozó kivitelezési szerződést: az európai alapokból is finanszírozott beruházás szerződése az Európai Bizottság szerint tévesen megszervezett licit eredményeként köttetett.
Októberben Johannes Hahn regionális politikáért felelős EU-biztos hivatalosan értesítette a romániai hatóságokat a Közlekedési, Versenyképességi és Regionális Operatív Programok befagyasztásáról. Az első két program finanszírozása július elseje óta szünetel, az ország azóta nem küldhetett forrásigénylést az Európai Bizottság felé. A program keretében kötött szerződéseket felülvizsgálják, és ahol rendellenességeket állapítanak meg, ott felbontják a szerződéseket - írja a transindex.ro.
"A Nagylak-Arad pályaszakaszra vonatkozó szerződést az Európai Bizottság szerint téves elvek mentén megszervezett licit alapján kötöttük meg. Várhatóan költségvetés-módosítást kell végrehajtani, fel kell bontani a szerződést és egy új versenytárgyalást kell kiírni" - jelentette ki Victor Ponta.
A Mediafax hírügynökség júliusban arról tájékoztatott, hogy az Európai Bizottság felfüggesztené az Arad-Nagylak autópálya-szakasz kapcsán megítélt finanszírozás folyósítását, mert szabálytalanságokat észlelt és a csalás tényét sem zárja ki.
A 39 kilométeres Arad-Nagylak autópálya-szakaszt két részre osztották, egy portugál és egy német konzorcium nyerte meg a versenytárgyalásokat. Az építési munkálatok tavaly ősszel kezdődtek el, az utat jövőre kellett volna átadni a forgalomnak. Az útvonal az A1-es, másnéven dél-erdélyi autópálya része, mely a magyar határtól indul, majd a partiumi területek után Erdély déli részén, Dévát és Nagyszebent érintve halad tovább Pitesti és Bukarest irányába. A teljes autópályának a tervek szerint 2020-ra kellene elkészülnie.