Folyik a leszállást és felszállást gyakorló kiképzés Kína első repülőgép-hordozóján, a Liaoningen - erősítette meg első ízben hétfőn a védelmi minisztérium.
A pilóták kiképzésére utaló jelentés közli, hogy a vadászgépekkel az érintéses átstartolást gyakorolják, ami azt jelenti, hogy a hajó fedélzetét érintve a gépek - megállás nélkül - ismét a magasba emelkednek.
A kiképzésről szóló első közleményt az után adták ki, hogy az interneten olyan fotók láttak napvilágot, amelyeken a J-15-ös, repülőgép-hordozóra telepíthető, szárazföldi és vízi támadásra bevethető kétüléses harci gépek voltak láthatók. A J-15-ös ezen változatait ugyanaz a Shenyang Aircraft Corporation (SAC) gyártja, amely a napokban próbarepülést végzett J-31-es "lopakodót" is. A vadászgépet az orosz Szu-33-asról másolták le a kínaiak, mint számos saját gyártmányú fegyverüket.
A Global Times című napilap által megszólaltatott szakértő szerint ez a kezdeti tréning utolsó szakasza egy repülőgép-hordozó pilótáinak kiképzési folyamatában. A cél, hogy a leszállás esetleges akadályoztatása esetén a pilóták megfelelően tudják kezelni a helyzetet, elkerüljék a balesetet, csökkentsék a helyzet váratlanságából és a félelemből keletkező kockázatot.
Jin Csuo ellentengernagy egy közelmúltbéli televíziós interjúban arról beszélt, hogy a haditengerészet további repülőgép-hordozók építésére készül, továbbá az ezekhez szükséges vadászrepülőgépek fejlesztésére, valamint új tengeralattjárók, rombolók és fregattok hadrendbe állítására.