2012. május. 10. 05:39 MTI Utolsó frissítés: 2012. május. 10. 08:08 Világ

Megállapodtak: 17 millió dollárt kapnak a vízibuszbaleset áldozatai

Peren kívüli egyezség keretében 17 millió dolláros kártérítésben állapodtak meg a philadelphiai vízibuszbalesetben elhunyt magyar fiatalok hozzátartozói az alperesekkel szerdán.

Az ügyben eljáró philadelphiai bíró jóvá is hagyta a megállapodást, amelynek értelmében a két fiatal halott hozzátartozói 15 millió dolláron, 18 túlélő pedig kétmillió dolláron osztozik.

A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn kezdődött meg a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen. Thomas O'Neill körzeti szövetségi bíró kedden felfüggesztette a tárgyalást, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.

"A családok nagyon hálásak azért, mert a bíróság elismeri, hogy gyermekeik fontosak voltak, és nem azt érdemelték, hogy haszontalanul haljanak meg" - mondta Robert Mongeluzzi, az áldozatok családjait képviselő ügyvéd. Másik ügyvédjük, Peter Ronai úgy fogalmazott, hogy a családok "nem boldogok, de megkönnyebbültek és várják a hazatérést".

"A családok kezdettől fogva azt mondták, hogy kötelességük megadni a tiszteletet gyermekeiknek és megtenni minden tőlük telhetőt azért, hogy más gyermekek életét ne veszélyeztessék turistahajókat, uszályokat vagy vontatóhajókat nem biztonságosan üzemeltető cégek" - tette hozzá Ronai.

A philadelphiai Delaware folyón történt tragikus balesetben a 10 méter hosszú városnéző vízibuszba beleszaladt egy 76 méteres tolóhajó. A két fővel üzemelő vízibuszon 35 utas tartózkodott, köztük egy cserelátogatáson tartózkodó magyar diákcsoport. A műszaki hiba miatt a vízen veszteglő vízibusz a parttól 45 méterre süllyedt el a sebes mozgású folyóba.

A két fiatal magyar áldozat családja egyaránt beperelte a tolóhajó és a kétéltű jármű üzemeltetőjét, a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks nevű vállalatot, de az alperesek között szerepelt a philadelphiai önkormányzat és mások is. A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatának tavaly júniusban nyilvánosságra hozott megállapításai szerint a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa volt felelős, aki nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így nem is láthatta az útjába kerülő, mozgásképtelenné vált és segítséget kérő sétahajót. A kormányos, Matt Devlin tavaly augusztusban halált okozó kötelességszegésben - ami hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - bűnösnek ismerte el magát, amiért novemberben egyévi szabadságvesztést kapott.

Hirdetés