Hajókatasztrófa: nő a kártérítési perek száma
Olaszországban és az Egyesült Államokban egymás után indulnak a kártérítési perek a Costa Crociere és ennek tulajdonosa, a Carnival hajótársaság ellen a január 13-án zátonyra futott üdülőhajó túlélői és az áldozatok rokonai részéről.
Az egyesült államokbeli Miami bíróságán már 39 személy nevében nyújtottak be kártérítési követelést az amerikai székhelyű Carnival társasággal szemben - jelentette az AGI olasz hírügynökség a zátonyra futott Costa Concordia túlélő utasait képviselő Marc Bern amerikai ügyvéd közleménye alapján. Január végén még csak hatan voltak, két olasz és négy amerikai, azóta további harminchárom utas csatlakozott a kártérítési kérelemhez, és annak összege elérte az 520 millió dollárt
Római sajtótájékoztatón jelentette be a szintén az Egyesült Államokban indított kártérítési eljárást John Arthur Eaves amerikai ügyvéd, aki hetven utast és áldozat rokonát képviseli. Evans fejenként két millió dolláros kártérítési összegről beszélt.
Sajtóértesülések szerint olasz ügyvédi irodák is hasonló kereset benyújtására készülnek, szerényebb kártérítési követeléssel és a Costa Crocierével szemben.
A Costa Crociere január 27-én állapodott meg az olasz fogyasztóvédő egyesületekkel arról, hogy a túlélő utasokat fejenként 14 ezer eurós kártérítésben részesíti. Az egyezséghez egyedül a legnagyobb olasz fogyasztóvédő szervezet a Codacons nem csatlakozott, ehelyett amerikai ügyvédi irodákhoz fordult. A Costa Crocierével kötött megállapodás határidejét március 31-éig meghosszabbítottuk, az utasok addig jelentkezhetnek kártérítési igényükkel - mondta Furio Truzzi, az Assoutenti fogyasztóvédő egyesület alelnöke. Közölte, hogy eddig az utasok harminc százaléka csatlakozott, elsősorban németek és osztrákok és a Costa Concordián utazó több mint kilencszáz olasz egynegyede.
Tavasszal megkezdődik a hajóroncs eltávolítása - jelentette be a római parlamentben Corrado Clini környezetvédelmi miniszter. Az óriáshajó eltávolítása Giglio szigetének partjáról a Costa Crociere felelősségére és költségére történik: az elszállítási tervet március 3-áig dolgozzák ki, ezt szakbizottság értékeli és március végén jelölik ki a végrehajtó céget.
A 114.500 tonna súlyú, 290 méter hosszú, 25-35 méter széles, 52 méter magas hajó eltávolítása akár év végéig is eltarthat. Clini hozzátette, hogy a hajó tartályaiból eddig már 600 köbméter dízelolajat szivattyúztak ki.