A magyarok tragédiája óta először indulnak a philadelphiai kacsahajók
Csütörtökön visszatérnek a Delaware folyóra azok a vízibuszok, melyek egyike 2010 júliusában egy uszállyal ütközött, s a balesetben két magyar diák életét vesztette.
A philadelphiai cég már januárban jelezte, hogy az idei szezonban vissztérnek a vízibuszok a folyóra - a baleset után kidolgozott új biztonsági előírások alapján - írja a philly.com. A túrák rövidebbek lesznek, 30 perc helyett 10-15 percben közlekednek majd a vízibuszok, s azt is meghatározták, hogy nagy hajók közeledtével nem szállhatnak majd vízre.
Az amerikai nagyvárosban tavaly két mosonmagyaróvári fiatal halt meg, amikor kétéltű járművük kigyulladt majd összeütközött egy uszállyal. A július 7-én történt balesetben a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs életét vesztette. A "kacsahajók" közlekedését a baleset után azonnal felfüggesztették.
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság márciusi jelentése szerint az elkövető, a tolóhajó első tisztje azt vallotta cége ügyvédjének: aznap tudta meg, hogy kisfiának állapota életveszélyes. A 4400 oldalas dokumentum azt is megállapította, hogy az első tiszt nem bízott meg ügyelőt a tolóhajó előtt haladó uszály figyelésével, amely felborította a turistákat - köztük a két magyar áldozatot - szállító "kacsahajót". Az uszály felborította a fedélzetén 37 személy szállító, meghibásodott turistahajót. A tolóhajót kormányzó első tiszt nem válaszolt sem a kiránduló hajó, sem pedig a környező vízi járművek rádiós vészjelzéseire - állapította egy korább közlekedésbiztonsági vizsgálat. Lapértesülések szerint a tolóhajó irányítója lehalkította az adót, hogy beszélhessen a mobiltelefonján. A baleset nyomán a felborított sétahajón tartózkodó 15 magyar utas közül többen is felpanaszolták: a jármű személyzete nem mutatta meg, hogy hogyan kell felvenni a mentőmellényt, a szóban elhangzott, angol nyelvű instrukciókat pedig sokan nem értették meg közülük.
Még novemberben kétmillió dolláros kártérítési ajánlatot tett a hajószerencsétlenség okozásával vádolt uszályhajó üzemeltetője az áldozatok képviselőinek, de felvetését visszautasították.