2011. március. 21. 11:19 MTI Utolsó frissítés: 2011. március. 21. 11:18 Világ

Reggelig bombázták Kadhafi erőit Adzsdábíja körül

A nyugati légierő gépei hétfő kora reggelig bombázták a Moammer Kadhafi líbiai vezetőhöz hű erőket az ország keleti részén a tengerparton fekvő, stratégiai jelentőségű Adzsdábíja környékén - közölték a felkelők. A város korábban a felkelők kezén volt, és most szeretnék visszafoglalni.

"Hajnali háromkor megtámadtuk Kadhafi erőit, amiért ők visszavágtak. Még mindig Adzsdábíja keleti végénél vannak" - mondta egy felkelő a várostól 15 kilométerre lévő ez-Zuveitína városból. Ő és más fegyveres társainak állítása szerint a légitámadások vasárnap késő este kezdődtek. "Saját szememmel láttam, hogy a légitámadások a város keleti végét érik, voltak légi csapások a nyugati kapunál is, de onnét csak füstöt láttam felfelé szállni" - tette hozzá.

Mások szerint a légitámadások főleg a város nyugati szélét  érték. "Várjuk, hogy a franciák bombázzák őket. Biztos, hogy fogják. És várunk utánpótlásra is" - mondta egy másik felkelő, amikor arról kérdezte egy tudósító, hogy mikor rohanják meg Adzsdábíját. "Ha nem kapunk több segítséget a Nyugattól, akkor Kadhafi erői élve megesznek minket" - jelentette ki egy harmadik harcos, amivel arra utalt, hogy a kormányerőknek rengeteg olyan fegyverük van még, mint amilyeneket a nyugati légi csapások semmisítettek meg. 

A nyugatiak első líbiai légi csapásaikkal harckocsikat és más nehézfegyvereket semmisítettek meg a fővárosba vezető úton. Egy másik felkelő elmondta: a nyugatiak Adzsdábíja és Brega között is bombázták Kadhafi erőit. Brega is egy stratégiai jelentőségű város a kormányerők kezén. A felkelők ellenőrzése alatt lévő, szintén a tengerparton lévő ez-Zuveitínában is van olajterminálja. A nyugati légitámadások előtt a kormányerők megpróbálták bevenni.

 

 

 

 

 

 


 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.